PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowoczesna administracja publiczna to administracja technologiczna

Autor: wnp.pl (WGK)
14-05-2016 09:01
Nowoczesna administracja publiczna to administracja technologiczna
Fot. Fotolia

W tym roku pobito zeszłoroczny rekord w składaniu elektronicznych deklaracji podatkowych. To przykład skutecznych rozwiązań e-administracji i szybkiej asymilacji przez obywateli sprawnych rozwiązań e-administracyjnych. Podatnicy na co dzień regulujący rachunki przez bankowe konta internetowe, kupujący produkty w e-sklepach, czy korzystający z internetowej telefonii oczekują podobnego komfortu w usługach publicznych. Co więcej e-administracja obniża koszty obsługi obywateli.

Rozwój i uproszczenie e-usług dla obywateli stanowi fundament strategii realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. By osiągnąć ten cel kluczowym elementem jest transformacja działania organizacji publicznych, poprzez masowe wykorzystanie technologii cyfrowych do zwiększenia efektywności procesów zachodzących w jednostkach administracji publicznej. Realizacja zmian natrafia jednak na szereg wyzwań związanych z brakiem akceptacji społecznej dla dużych i drogich projektów informatycznych, czy obawami związanymi z cyberprzestępczością.
– Biorąc pod uwagę presję społeczną związaną z udostępnieniem usług dla obywateli, konieczność obniżenia kosztów funkcjonowania Państwa oraz zwiększenia jego przejrzystości, cyfrowa transformacja jest procesem nieodwracalnym. Sprawnie przeprowadzona może doprowadzić do podniesienia zaufania do instytucji państwowych, wzrostu stopnia akceptacji dla ich działań, a w konsekwencji głosy wyborców – mówi Magda Taczanowska, dyrektor sektora publicznego w firmie Microsoft.

Digitalizacja przynosi korzyści

Usługowy charakter administracji publicznej jest możliwy dzięki pełnej koncentracji na potrzebach obywatela i jego komforcie. Obserwując kolejki w przychodniach, czy pełne korytarze w urzędach miast, wydaje się to wciąż pieśnią przyszłości. Technologie pozwalają jednak już teraz wyeliminować szereg barier sprawiając, że korzyści dla obywatela są dostępne natychmiast. Przykładem może być wykorzystanie technologii Skype do wideokonsultacji medycznych w Śląskim Centrum Chorób Serca w Zabrzu, co pomogło znacząco skrócić kolejki do lekarzy specjalistów. Pacjenci tej placówki zmagali się z długim okresem oczekiwania na wizytę w poradni kardiologicznej. Problem udało się rozwiązać dzięki stworzeniu pilotażowego projektu wykorzystującego telemedycynę w konsultacjach na odległość. Teraz pacjenci zabrzańskiej placówki mogą skontaktować się bezpośrednio ze swoim kardiologiem będąc na wizycie u lekarza pierwszego kontaktu lub lekarza specjalisty. Komunikator stosowany w trakcie konsultacji zapewnia obu stronom dobrą łączność i wizualizację. Kardiolog jest w stanie porozmawiać z chorym i uczestniczyć w jego badaniu, równocześnie konsultując jego przebieg z lekarzem znajdującym się przy pacjencie. Wykorzystana technologia zapewnia dostęp do kluczowych informacji z punktu widzenia konsultacji medycznych. Pozwala również na przesyłanie badań obrazowych – przede wszystkim EKG czy USG, a także zjawisk osłuchowych za pośrednictwem stetoskopu elektronicznego.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


47 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP