Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy handel w czasach nowych technologii

Autor: wnp.pl (Wojciech Kwinta)
30-08-2014 11:03
Nowy handel w czasach nowych technologii

Karol Mazurek, dyrektor zarządzający Accenture Polska.

Fot. Mat. pras.

O wpływie nowych technologii i zmianach postaw klientów w obliczu rosnącego rynku e-commerce, a także o wyzwaniach sprzedawców mówi Karol Mazurek, dyrektor zarządzający Accenture Polska.

Rozwój e-handlu daje nowe możliwości sprzedawcom, ale także wpływa na oczekiwania klientów. Jak zmieniają się one wraz ze zmianami technologicznymi?
- Klienci stają się coraz bardziej wymagający i wrażliwi: oczekują wysokiej jakości obsługi, produktów dostosowanych do ich potrzeb, zindywidualizowanego podejścia, a przy tym niskich cen. Porównują oferty w wyspecjalizowanych serwisach, dzięki czemu mają dość dużą wiedzę o produktach, które chcą kupić. Oczekują, że dostawca czy sprzedawca wykorzysta dostępne na ich temat informacje w celu przygotowania oferty najbardziej odpowiadającej ich potrzebom, zachowując jednocześnie prywatność danych. Zdecydowana większość skarży się bowiem na niewłaściwe zabezpieczenie ich danych, co oczywiście dyskwalifikuje potencjalnego dostawcę lub sprzedawcę.

Czyli ma być taniej i prościej, a jeśli nie to zawsze można skorzystać z oferty konkurencji?

- Tak, widzimy, że klienci oczekują jednolitego poziomu obsługi we wszystkich kanałach i jednolitego sposobu traktowania ich przez dostawcę. Nie akceptują sytuacji, w której muszą wielokrotnie przekazywać te same informacje różnym osobom po stronie dostawcy usług lub sprzedawcy. I – co bardzo istotne – nowoczesne technologie dają im możliwość szybkiego sprawdzenia ofert konkurencji i łatwego przeniesienia zainteresowania do innego dostawcy lub sprzedawcy.

Ponadto, coraz częściej konsumenci po zmianie dostawcy pozostawiają negatywne opinie na forum lub wpis w serwisie społecznościowym. Należy również pamiętać, że obecny klient to już prawie w każdym przypadku klient korzystający z nowoczesnych technologii. Zarówno na etapie wyboru produktu lub usługi, jak też podczas sprawdzania opinii o sprzedawcy bądź dostawcy usług, czy w trakcie samego zakupu lub obsługi posprzedażowej, sięga do kanałów on-line – często przy pomocy urządzeń mobilnych.

Jak więc mają działać firmy? Liczy się lojalność dotychczasowych klientów czy zdobywanie nowych?

- Utrzymanie lojalności klientów jest i zawsze będzie podstawą dobrze prowadzonego biznesu, ale otwierają się również nowe możliwości ich pozyskiwania. Łatwość zmiany dostawców powoduje, że rozczarowanie poziomem usług skłania klientów do szukania alternatywnych rozwiązań i firmy, które chcą się rozwinąć, będą z tego typu zachowań korzystały. Oznacza to dla firm dwie rzeczy: z jednej strony muszą lepiej dbać o istniejących klientów, a z drugiej – obserwować opinie klientów na temat konkurencji (na przykład w mediach społecznościowych) i wykorzystywać zdobyte w ten sposób informacje do prowadzenia skutecznych kampanii sprzedażowych. Paradoksalnie koszt pozyskania nowego klienta w tej sytuacji spada, zwracamy się bowiem do grup docelowych, w których będą klienci z jakiegoś powodu niezadowoleni z obecnej oferty.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP