Nowy skład zarządu TVP poznamy dopiero w styczniu

Nowy skład zarządu TVP poznamy dopiero w styczniu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rada Nadzorcza TVP ogłosiła przerwę w posiedzeniu dot. konkursu uzupełniającego na pozostałe dwa miejsca w zarządzie do 18 stycznia 2016 r. - poinformowała PAP TVP. Prawdopodobnie wtedy RN ogłosi wyniki poniedziałkowego przesłuchania kandydatów do zarządu TVP.

Trzeci etap konkursu miał uzupełnić zarząd spółki o dwóch brakujących członków. RN TVP 14 grudnia dopuściła do tego etapu Wojciecha Kaczorowskiego, Stanisława Wójcika, Marcina Wolskiego i Mariusza Wyżyckiego.

Konkurs rozpoczął się 3 listopada. Konieczność uzupełnienia składu zarządu to efekt odrzucenia przez KRRiT kandydatur Wiesława Roli i Mariana Zalewskiego w poprzednim konkursie. Finalną decyzję o powołaniu lub odrzuceniu dwójki zarekomendowanych przez RN kandydatów, podejmie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Od lipca funkcję jednoosobowego zarządu Telewizji Polskiej pełni prezes Janusz Daszczyński.

Trzeci etap konkursu polegał na przeprowadzeniu indywidualnej rozmowy z każdym z kandydatów. Kandydaci byli wywoływani do przesłuchań w kolejności alfabetycznej. Przesłuchanie składało się z dwóch części - najpierw kandydat przedstawiał własną koncepcję dot. TVP, a następnie Rada Nadzorcza zadawała kandydatowi pytania.

Pierwszy kandydat, Wojciech Sławomir Kaczorowski mówił, że jest zwolennikiem finansowania telewizji publicznej ze środków publicznych. Chciałby stopniowego wprowadzania opłaty audiowizualnej. Zaproponował "system dwuistny", gdzie początkowo finansowanie byłoby zarówno ze środków publicznych jak i wypracowanych środków komercyjnych. Następnie - coraz większe finansowanie publiczne, a coraz mniejsze - komercyjne.

Zdaniem Kaczorowskiego telewizja "powinna być centrum kompetencyjnym, które jest w stanie przeanalizować rynek i zaproponować najlepsze rozwiązania po stronie programowej, biorąc pod uwagę specyfikę widzów, którzy siedzą po drugiej stronie". "Nie da się robić telewizji publicznej samej dla siebie - trzeba ją robić dla widza" - uważa. Dlatego - przekonywał - trzeba przygotować odpowiednie programy skierowane dla tradycyjnych odbiorców telewizyjnych, jak i dla tych, który korzystają z oferty TVP mobilnie.

Kolejny kandydat, Marcin Wolski opowiedział się za misyjną rolą TVP. Postulował też wzmocnienie roli kultury w Telewizji Polskiej, szczególnie poprzez wspieranie ośrodków regionalnych.

Zdaniem Wolskiego brakuje też audycji, gdzie "mądrzy i spokojni ludzie wyjaśnialiby to, co dzieje się na świecie". "Świat powinien być pokazywany od strony lepszej. Powinien +ciągnąć ludzi w górę+" - przekonywał.

Chciałby on też wprowadzić audycje "szybkiego reagowania" z eksperckimi komentarzami na żywo.

Wolski zaproponował też stworzenie kanałów tematycznych skierowanych do konkretnych odbiorców, np. kanału "Senior". Należy - jak podkreślał - zwrócić szczególną uwagę na seniorów, którzy są najwierniejszymi widzami TVP.

Wolski pozytywnie wypowiadał się o zmianach, które mają w najbliższym czasie zajść w mediach publicznych. Jednak, według niego, reformy powinny zachodzić stopniowo, systematycznie, bez naruszania samej firmy oraz kapitału ludzkiego. Pozytywnie wypowiedział się także o planowanej opłacie audiowizualnej. Wolski chciałby też całkowicie ograniczyć rolę reklamy w TVP.

Kandydujący do zarządu Stanisław Wójcik skupił się na kwestiach finansowych. Sprawy programowe chciałby pozostawić dla prezesa. On sam - jak mówił - zająłby się kwestiami finansowymi. "Zarząd musi się uzupełniać" - stwierdził. "Jestem przygotowany do tego, żeby patrzeć na zjawiska kompleksowo" - mówił.

Wielokrotnie podkreślał, że wiedza, którą zdobył pracując już kiedyś w TVP (zasiadał w zarządzie TVP oraz był dyrektorem finansowym TVP) na pewno pomoże mu w pracy.

Pytany przez Radę Nadzorczą o większe nakłady finansowe dla oddziałów regionalnych ocenił, że to dobra decyzja. Podkreślił jednak, że taka zmiana wymaga bardzo szczegółowych analiz kosztowych.

Ostatni z kandydatów Mariusz Wyżycki mówił o poszerzeniu katalogu usług oraz lepszej komunikacji z partnerami (widzami). Konieczna - w jego opinii - jest modernizacja oferty usług oraz komunikacji z widzami.

Podkreślał, że przede wszystkim należy zwiększyć finansowanie dla mediów publicznych. Zaproponował, aby wydatki w Polsce porównać z wydatkami w sektorze telewizji za granicą i tam szukać wzorców do naśladowania. Obliczenia - jak tłumaczył Wyżycki - wskazują, że nakłady na media publiczne powinny wzrosnąć co najmniej 4-krotnie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowy skład zarządu TVP poznamy dopiero w styczniu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!