Odwieczna wojna Apple z PC

Odwieczna wojna Apple z PC
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Identyfikacja użytkowników macintoshy i pecetów jest tak silna, że gotowi są toczyć wojny o to, który system jest lepszy. Zyskują na tym marketingowcy umiejętnie wykorzystujący fascynację nowym sprzętem.

Wykonane przez Mindset Media badania ok. 7,5 tys. osób potwierdzają to, co Apple od lat wykorzystuje do budowania swojej marki. Ci, którzy kupują maki są - generalnie - bardziej otwarci na nowe doznania, mają bogatszą wyobraźnię i są ciekawi świata. Są też bardziej liberalni i mniej skromni. Mają też - wynika z badań Mindset Media - przekonanie o własnej wartości - informuje "Rzeczpospolita".

Podobnie wyglądają też rezultaty badań jednego z portali internetowych (Thoof) dającego możliwość śledzenia, czym interesują się użytkownicy różnych komputerów. Choć trudno tu oczekiwać zachowania rygorów naukowych, wyniki są zastanawiające. Użytkownicy Windows (czyli pecetów) o 20 proc. bardziej interesują się religią i o blisko 40 proc. - oszczędzaniem pieniędzy niż użytkownicy maków. Ci z kolei chętniej czytają o biologii (częściej o 20 proc.), własności intelektualnej czy kondycji fizycznej - wymienia "Rz".

Przez lata macintoshe używane były przez agencje reklamowe i wydawnictwa, do montażu wideo i w studiach dźwiękowych. Stąd przekonanie, że te właśnie komputery wyróżniają się czymś szczególnym.

Ważny też był design - komputery Apple iMac i odtwarzacze rodziny iPod były wielokrotnie nagradzane za projekt (i kopiowane przez innych producentów). Posiadanie takiego komputera jest jak posiadanie markowych ubrań, podczas gdy pecety nie reprezentują żadnej konkretnej marki - łączy je tylko system Microsoft Windows - wyjaśnia dziennik.

To właśnie ten pomysł wykorzystali twórcy słynnych reklam Apple. Zderzyli nudnego, ubranego w garnitur i krawat pracownika biura (w tej roli wystąpił znany komik John Hodgman) ze swobodnie ubranym młodym człowiekiem.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Odwieczna wojna Apple z PC

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!