Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

OLPP stawia na informatykę

Autor: wnp.pl (WGK)
09-10-2014 15:48
OLPP stawia na informatykę
Fot. mat. pras.

Informatyzacja pomaga firmie i staje się jednym z głównych elementów decydujących o dalszym konkurencyjnym rozwoju spółki - mówi Daniel Betke, prezes OLPP w rozmowie z portalem wnp.pl na temat roli rozwiązań informatycznych w spółce Operator Logistyczny Paliw Płynnych, historii informatyzacji i korzyściach z nowoczesnych rozwiązań.

Kiedy w firmie pojawił się pierwszy system wspomagający zarządzanie, jaką rolę pełnią dziś systemy informatyczne?
- Pierwszy system ERP pojawił się w spółce w 2001 roku. Był to SAP, jako standard realizowany w branży paliwowej w Polsce. Od 2010 roku spółka postanowiła zwiększyć nacisk w zakresie wsparcia ze strony informatyki. Przebudowano całkowicie model wsparcia IT, położono większy nacisk na zwiększenie współpracy IT z biznesem.

Kluczowe zmiany w zakresie informatyzacji zaczęły następować od 2011 roku po opracowaniu planu rozwoju IT w zakresie optymalizacji pracy w spółce oraz optymalizacji współpracy z jej klientami. Dziś zespół IT oraz automatyki nie przekracza 5 proc. stanu osobowego załogi i jest zgodny z benchmarkiem dla modelu biznesu w naszej branży. A systemy informatyczne stały się kluczowym elementem funkcjonowania spółki zapewniającym ciągłe wsparcie procesów biznesowych wykonywanych w sposób ciągły, codziennie przez całą dobę.

Firma zdecydowała się na migrację z systemu SAP 4.6 do SAP 6.0. Skąd taka decyzja?

- Przyczyną zamiany SAP 4.6 była zbyt duża customizacja sytemu – działało w nim ponad 1300 modyfikacji napisanych poza standardem SAP. Drugi powód to zbliżające się zakończenie wsparcia dla SAP 4.6 przez producenta systemu.

Jakie przebiegała migracja?

- W związku z dużą liczbą modyfikacji nie była możliwa prosta migracja z SAP 4.6 na SAP 6.0. Zarząd podjął decyzję, iż wdrożenie nowej wersji SAP odbędzie się zgodnie procesami biznesowymi spółki, gdyż to system informatyczny ma wspierać spółkę a nie odwrotnie. W związku z tym w całej firmie przeprowadzano mapowanie procesów (AS IS), a następnie dokonano modelowania procesów (TO BE) czyli jak mają one wyglądać żeby wspierać biznes firmy w następnych latach. Na podstawie tych prac określono główny proces biznesowy spółki ZŚU (Zarządzanie Świadczeniem Usług) i wszystkie systemy, które zostały wdrożone jednocześnie (SAP, ADEOD i CDOK) w całości wspierają nasz główny proces biznesowy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP