Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Operatorzy telekomunikacyjni sięgają po outsourcing

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
11-03-2010 14:10

Z powodu konieczności uzyskania poprawy efektywności sieci, jakości usług, czy usprawnienia procesów przy jednoczesnej obniżce kosztów operacyjnych, dostawcy usług telekomunikacyjnych coraz częściej korzystają z outsourcingu niektórych usług, w tym typu "Managed Services", czyli zarządzania siecią. Do grona ich dostawców należy Nokia Siemens Networks.

- Przychody operatorów nie tylko przestały rosnąć, ale wręcz spadają, co związane jest z coraz większym nasyceniem rynku - mówił podczas konferencji prasowej Radomir Grucza, prezes NSN w Polsce - W związku z tym, operatorzy muszą poszukiwać nowych modelów biznesowych, aby utrzymać swoją pozycję i skutecznie konkurować.
W ciągu ostatnich kilku lat NSN znacznie powiększyła swój udział w rynku usług operatorskich. Dziś zajmuje drugie miejsce na świecie, z 230 umowami Managed Services wśród operatorów mobilnych i stałych, obsługując 300 mln abonentów. Jednocześnie wzrósł udział profesjonalnych usług w przychodach Nokia Siemens Networks i w 2009 roku wyniósł 45 proc.

Główne powody, dla których operatorzy decydują się na outsourcing np. zarządzania siecią, to przede wszystkim: zmniejszenie kosztów oraz ograniczenie ryzyka, usprawnienie procesów, zwiększenie efektywności, optymalizacja sieci, utrzymanie i poprawa jakości usług a co za tym idzie - wzrost zadowolenia abonentów.

- Outsourcing zarządzania siecią stał się w ciągu ostatnich lat wiodącym trendem wśród głównych światowych operatorów - powiedział Rafał Walczak, szef Services w NSN w Polsce.

W tym roku ta grupa podpisała już kolejne kontrakty, w tym umowę z operatorem NII prowadzącym działalność pod marką Nextel w Argentynie, Brazylii, Chile, Meksyku oraz Peru. Zgodnie z tą umową, Nokia Siemens Networks odpowiada za planowanie, projektowanie, budowę, utrzymanie, optymalizację oraz zarządzanie siecią NII. Nokia Siemens Networks ma też duże doświadczenie w zakresie transferu pracowników, wynikającego z umów outsourcingowych. W ostatnich latach przejęła ok. 13 tys. pracowników z firm operatorskich na całym świecie.

W Polsce NSN zatrudnia blisko 2000 osób: w Warszawie, gdzie znajduje się centrala firmy wraz z działami sprzedaży i serwisu oraz we wrocławskim „Development Center”, największej placówce badawczo-rozwojowej w branży telekomunikacyjnej w Polsce.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP