W czasach kryzysu nic nie działa tak dobrze jak niska cena. W poszukiwaniu nowych strategii sprzedaży niektóre firmy obniżyły ją nawet do zera
Na eksperyment z nowym modelem dystrybucji oprogramowania biznesowego zdecydowała się wrocławska firma Infocon. Jej system wsparcia sprzedaży, Pcgmarket SFA/CRM, przeznaczony dla firm zatrudniających handlowców pracujących w terenie, jest oferowany za darmo. Przychód dostawcy ma pochodzić z serwisu i odpłatnych usług opcjonalnych.
Pomysł wrocławskiego Infoconu nie jest odosobniony. O wprowadzaniu na rynek darmowego korporacyjnego rozwiązania poinformowała ostatnio amerykańska firma Citrix. Jej platforma XenServer, ułatwiająca m.in. zarządzanie serwerami i maszynami wirtualnymi, będzie oferowana w podobnym modelu jak system z Wrocławia.
To nie rozwiewa jednak wątpliwości branży. Adam Gębski, dyrektor pionu sprzedaży w ZETO SA w Poznaniu, uważa, że darmowe rozwiązania, jako oferujące podstawowe funkcje, sprawdzą się przede wszystkim w mniejszych firmach. – Im większe wymagania co do funkcji będzie stawiać klient, tym bardziej indywidualne musi być wdrożenie takiej usługi. W przypadku oprogramowania „szytego na miarę” pełnopłatne wdrożenie wydaje się konieczne – mówi Gębski „Rz”. Wg przedstawiciela ZETO pomysł Infoconu ma potencjał, który jednak uzależniony jest od liczby klientów, którzy zdecydują się na to rozwiązanie. – W końcu trudno sobie wyobrazić, że firmy, które zdecydują się na darmowy system, nie będą korzystały z jego płatnej obsługi serwisowej, nawet w czasach kryzysu – komentuje.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Oprogramowanie dla biznesu stanieje do zera?