Orange Polska oczekuje znacznego ograniczenia spadku przychodów w II połowie 2014 r. Spółka spodziewa się w tym roku dalszej redukcji kosztów operacyjnych i zakłada, że znormalizowane nakłady inwestycyjne zmniejszą się o co najmniej 6 proc. - podał prezes Bruno Duthoit w liście do akcjonariuszy.
"Planujemy pobudzić wzrost w segmencie stacjonarnego dostępu do Internetu poprzez dalszą sprzedaż bardzo szybkich łączy szerokopasmowych, oferowanych w technologii VDSL oraz wprowadzanie, w bardziej selektywny sposób, oferty +światłowód do domu+. Przewidujemy, że te działania, w połączeniu ze słabnącym wpływem wprowadzonych w 2013 roku obniżek stawek MTR, znacząco ograniczą tempo spadku przychodów w drugiej połowie 2014 roku, stwarzając solidne podstawy do ich stabilizacji w przyszłości" - dodał.
Duthoit podał, że oszczędności kosztowe pozostaną kluczowym priorytetem dla spółki i w 2014 r. nastąpi dalsza redukcja kosztów operacyjnych.
"Będzie temu służyć automatyzacja procesów, optymalizacja zatrudnienia (w 2014 roku planujemy dobrowolne odejścia 1.530 pracowników), konsolidacja centrów telefonicznej obsługi klienta oraz rygorystyczna kontrola kosztów ogólnych i administracyjnych" - napisał prezes.
"Optymalizacji kosztów operacyjnych będzie towarzyszyć dalsza poprawa efektywności nakładów inwestycyjnych, dzięki korzyściom płynącym ze współpracy z T-Mobile oraz przeprowadzonej w latach 2010-2012 modernizacji sieci stacjonarnej. Przewidujemy, że - z wyłączeniem inwestycji w pasmo częstotliwości - znormalizowane nakłady inwestycyjne w 2014 roku zmniejszą się o co najmniej 6 proc." - dodał.
Skonsolidowane przychody Orange Polska w 2013 r. wyniosły 12.923 mln zł i były niższe o 1.218 mln zł (minus 8,6 proc.) w porównaniu do 2012 r.
W 2013 r. nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 2,18 mld zł.
Program odejść dobrowolnych na lata 2014-2015 przewiduje redukcję zatrudnienia o 2.950 etatów.
Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec czwartego kwartału 15,325 mln w porównaniu z 15,13 mln w trzecim kwartale. Na koniec grudnia grupa miała 7,221 mln klientów abonamentowych i 8,104 mln klientów pre-paid.
Średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 32,8 zł wobec 34,2 w trzecim kwartale tego roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 29,2 zł wobec 30,8 zł w trzecim kwartale.
Wskaźnik odejść klientów w czwartym kwartale wyniósł 3,4 proc. w segmencie abonamentowym i 14,8 proc. w pre-paid.
Liczba stacjonarnych łączy głosowych TP w czwartym kwartale spadła do 4,759 mln z 4,821 mln na koniec września tego roku. Spadek liczby linii wyniósł tym samym 62 tys. wobec utraty 78 tys. linii w trzecim kwartale.
Średni miesięczny przychód na abonenta usług telefonii stacjonarnej wyniósł 43,1 zł wobec 43,5 zł w trzecim kwartale tego roku.
Usługi dostępu szerokopasmowego grupy Orange Polska dla rynku detalicznego wyniosły na koniec grudnia 2,301 mln w stosunku do 2,305 mln na koniec września tego roku. Spadek liczby usług był tym samym niższy niż w trzecim kwartale, kiedy liczba ta skurczyła się o 12 tys.
Na koniec grudnia liczba usług telewizyjnych w grupie wyniosła 707 tys. Na koniec trzeciego kwartału było to 699 tys. usług.
Miesięczny przychód na abonenta usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP wyniósł w czwartym kwartale 60,9 zł wobec 60,5 zł w trzecim kwartale tego roku.
Grupa zakończyła czwarty kwartał z 286 tys. klientów Orange Open, pozyskując w kwartale 75 tys. klientów. W trzecim kwartale przyrost wynosił tymczasem 86 tys. klientów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Orange oczekuje ograniczenia spadku przychodów