Przychody spółki informatycznej Outbox wyniosły w II kw. br. 8 mln zł, co stanowi wzrost o 33% r/r, poinformował członek zarządu spółki Marcin Ciesielski w rozmowie z agencją ISB. Dodał, że obecne kontrakty gwarantują, że spółka w całym roku poprawi zeszłoroczny wynik.
Dodał, że również zysk netto będzie zadowalający, choć spółka prowadzi intensywną rekrutację i inwestuje w produkty własne.
„Spółka jest rentowna od początku istnienia i sama finansuje rozwój równocześnie wypłacając dywidendę. Plan zakłada, że zysk netto osiągniemy i w tym roku i nie będzie on mały” – powiedział Ciesielski.
Na początku roku zespół Outbox liczył 122 konsultantów, a na koniec lipca – już 197. Ciesielski poinformował, że do końca roku liczba ta może wzrosnąć nawet do 230.
W połowie lipca spółka poinformowała, że podpisała trzyletnią umowę z Capgemini Polska o współpracy w zakresie realizacji projektu dla grupy Telekomunikacji Polskiej (TPSA). Wartości kontraktu nie podano, ale Outbox poinformował wtedy, że liczy, iż dzięki niemu zwiększy przychody o ok. 20%. TPSA w ramach programu konsolidacji dostawców usług IT, podpisała w czerwcu umowę z Capgemini, które zostało partnerem strategicznym grupy w obszarze systemów zarządzania relacjami z klientem.
Ciesielski potwierdził, że projekt ma kluczowe znacznie dla Outbox, a warunki umowy z Capgemini odzwierciedlają stopień zaangażowania spółki w jego realizację.
Portfel zamówień Outbox ma obecnie wartość 17 mln zł.
„Widzimy zdecydowaną poprawę na rynku. Już w I połowie roku ruszyło wiele projektów, które były wcześniej odkładane” – ocenił Ciesielski. Dodał, że ta poprawa będzie coraz lepiej widoczna w wynikach spółki, bo – w jej przypadku – pierwsze przychody z realizacji poszczególnych projektów pojawiają się często w kilka miesięcy po jego rozpoczęciu, razem z efektami dla klienta. Co więcej, Outbox w pewnym stopniu odczuwa, typową dla branży IT, sezonowość – zgodnie z którą koniec roku jest dla niego bardziej korzystny.
Obecnie Outbox, specjalizujący się w rozwiązaniach CRM, pracuje nad rozwojem własnych produktów. Chce też wzmocnić pozycję w sektorze rozwiązań dla sektora finansowego. W I poł. 2010 r. przychody z tego segmentu wzrosły o 302% r/r.
Ciesielski poinformował też, że zainteresowanie inwestycją w spółkę deklarowały fundusze inwestycyjne.
„Obecnie nie jesteśmy zainteresowani współpracą z inwestorami finansowymi. Bardziej interesujący mógłby być dla nas partner branżowy, ale w tej chwili wszystkie nasze siły koncentrujemy na pracy operacyjnej i to zły moment dla ruchów kapitałowych” – powiedział Ciesielski.
Wcześniej Outbox deklarował, że – w dalszej perspektywie – może być zainteresowany debiutem na GPW. Ciesielski zaznaczył, że obecnie spółka nie pracuje nad upublicznieniem, a zacznie je poważnie rozważać, kiedy będzie dysponować silniejszym portfolio produktów własnych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Outbox zapowiada poprawę zeszłorocznego wyniku