Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Outsourcing zatrudnia i napędza rozwój branży IT

Autor: wnp.pl (WGK)
10-04-2013 09:26
Outsourcing zatrudnia i napędza rozwój branży IT
Fot. Fotolia

Tylko w zagranicznych centrach usług pracuje ponad 100 tys. osób. W tym roku zatrudnienie wzrośnie o 15-20 procent. Na rynku obecni są najwięksi gracze na świecie, firmy z listy 500 Fortune - to tylko niektóre fakty o sektorze outsourcingowym w Polsce. Nasz kraj uznawany jest za jedną z najlepszych lokalizacji dla usług biznesowych.

Rośnie specjalizacja, świadczymy coraz bardziej zaawansowane usługi. Do najważniejszych polskich specjalizacji należą obszary IT oraz badań i rozwoju.
Wpływ sektora outsourcingu na rozwój branży IT wynika z dwóch przyczyn. Centra usług zatrudniają coraz więcej specjalistów branżowych i oferują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Z drugiej strony, rosnące wymagania klientów skłaniają firmy świadczące usługi do wdrażania najnowszych technologii i rozwiązań informatycznych. W efekcie tworzy się sprzężenie zwrotne dające impuls do rozwoju branży. Coraz częściej też działalność badawczo-rozwojową realizuje się nie tylko w wyspecjalizowanych centrach R&D (Research and Development) działających w Polsce firm, ale także w jednostkach świadczących zaawansowane usługi outsourcingu IT.

Dodatkowym bodźcem są potrzeby sektora bankowego w dużej mierze korzystającego z rozwiązań informatycznych. Swoje centra usługowe w Pol mają największe instytucje finansowe i banki, m.in. UBS, ING, BNP Paribas, HSBC, Deutsche Bank, Credit Suisse, Citibank, RBS, UniCredit, Santander czy Nordea. Inne często korzystają z polskich centrów usługowych. – Korzyści dla banków inwestycyjnych, płynące z delegowania części zadań do outsourcingowych centrów usług ulokowanych w Polsce, można zaobserwować np. w przypadku usług IT. Sprawne procesowanie danych, ich opracowanie i dogłębna analiza stanowią źródło przewagi konkurencyjnej na rynku bankowym. Banki inwestycyjne Polskę postrzegają jako lokalizację gwarantującą usługi zespołów IT prezentujących wiedzę informatyczną na wysokim poziomie – mówi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoft Poland.

Rośnie zainteresowanie outsourcingiem IT i BPO także na rynku krajowym. – Obserwujemy przechodzenie od obsługi prostych procesów IT, administracji i opieki nad infrastrukturą informatyczną, do dojrzałych usług o znaczeniu strategicznym – mówi Kinga Piecuch, prezes Xerox Polska.

Równocześnie rosną też wymagania zleceniodawców, znów napędzając rozwój branży i sektora IT. Według raportu Baker & McKenzie Creating Value in Sourcing and Shared Services: The Key Factors (2012), czynnikiem, który w znaczącym stopniu wpływa na zapewnienie wartości dodanej w ramach współpracy outsourcingowej, jest wdrożenie nowoczesnych technologii, w tym rozwiązań opartych na cloud computingu.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP