PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PGNiG wdrożył system Oracle Customer Care and Billing

Autor: informacja prasowa/JM (wnp)
15-05-2013 09:38

Zaawansowany system do billingu i obsługi klienta z funkcjonalnościami CRM i contact center został wdrożony przez konsultantów Oracle Utilities Global Business Unit oraz Infovide-Matrix, partnera Oracle.

W dwóch oddziałach spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG SA) zakończyło się wdrożenie rozbudowanego systemu do kompleksowej obsługi billingu i zarządzania cyklem obsługi klienta. Instalacja została wykonana w Mazowieckim Oddziale Handlowym (MOH) oraz w dziale zajmującym się dystrybucją energii, Mazowieckiej Spółce Gazownictwa Sp. z o.o. (MSG).
- Wdrożenie systemu Customer Care and Billing było jednym z najtrudniejszych i najbardziej pracochłonnych projektów realizowanych dotychczas przez Departament Informatyki PGNiG – mówi Piotr Hanus, dyrektor departamentu informatyki PGNiG SA. Jak podkreśla rozmówca, przeniesienie odbiorców indywidualnych i biznesowych do nowego systemu ma bardzo wiele zalet z punktu widzenia organizacji IT. Przede wszystkim, firma liczy na istotne obniżenie kosztów funkcjonowania i utrzymania całego systemu rozliczeniowego. System obsługi klienta CC&B to jedna spójna aplikacja i technologia, która zapewnia łatwy i stabilny rozwój procesów informatycznych oraz biznesowych.

Projekt przebiegał w kilku etapach, w których trzeba było posadowić aplikację Oracle Customer Care and Billing (CCnB) na dwóch instancjach - oddzielnych dla obrotu i dystrybucji, wykonać migrację ogromnej ilości danych i 1,5 miliona kont klientów, dostosować system do reguł biznesowych w spółkach PGNiG i MSG, a także zaprojektować architekturę umożliwiającą jego dalszy rozwój, stosownie do zmieniających się warunków legislacyjnych.

System Oracle działa w dwóch środowiskach sprzętowych, opartych na platformie różnych producentów (m.in. HP i IBM). Wymagało to stworzenia specyficznych aplikacji dodatkowych, umożliwiających swobodną komunikację i przepływ informacji pomiędzy nimi, przy zachowaniu modelu zasilania w dane ze wspólnego repozytorium Oracle PeopleSoft, wdrożonego w poprzednich latach w Mazowieckiej Spółce Gazownictwa.

Uzupełnieniem instalacji jest kompleksowy system raportowania, oparty na platformie Oracle Business Intelligence. W module analitycznym wykonano implementację kilkudziesięciu najważniejszych raportów biznesowych oraz przygotowano system do wizualizacji dokumentów, takich jak faktury, pisma, czy umowy.

Ważnym elementem projektu było także przeprowadzenie integracji systemu CCnB z systemami zewnętrznymi – takimi jak system masowego wydruku, urządzenia przenośne służące do gromadzenia odczytów, czy systemy zaplecza. Z systemu Oracle korzystać będzie kilkuset użytkowników końcowych.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP