Pierwsza strata Samsunga

Pierwsza strata Samsunga
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Samsung, największy na świecie producent chipów pamięci, monitorów ciekło-krystalicznych i telewizorów, ma pierwszą kwartalną stratę w historii spółki.

Miedzy październikiem a grudniem 2008 r Samsung miał 22,2 mld wonów, czyli 16 mln dolarów straty netto, wobec 2,21 bln wonów zysku w tym samym okresie rok wcześniej - informuje "Rzeczpospolita".

Po odliczeniu 660 mld wonów podatków, strata operacyjna wyniosła 937,1 mld wonów, to dwukrotnie więcej niż prognozowano.

Zdaniem analityków Citigroup strata w I kw. tego roku może być jeszcze większa, ponieważ załamanie popytu ciągle się pogłębia.

- To szok dla całej branży. Pamięci i monitory to źródło zysków tego sektora. Spadek sprzedaży właśnie tych produktów pokazuje, jak źle ma się cała branża elektroniczna - mówi Lee Jin Woo, zarządzający funduszem w KTB Asset Management z Seulu.

Sprzedaż w ostatnim kwartale 2008 r. rosła w wolnym tempie i na koniec jej wzrost wynosił 5,6 proc., wobec 10 proc. prognozowanego wzrostu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pierwsza strata Samsunga

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!