PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pierwsze sklepy ElectronicPartner ruszą w kwietniu

Autor: Rzeczpospolita
06-01-2008 09:03

Niemiecka sieć z elektroniką wchodzi nad Wisłę - dowiedziała się "Rzeczpospolita”. Firma rozmawia o przejęciach spółek w Polsce.

Grupa ElectronicPartner to prawdziwy potentat. Firma jest już obecna w 12 krajach europejskich. Pod marką EP i innymi, które należą do grupy, działa ponad 6 tys. placówek, a ich roczne przychody przekraczają 6 mld euro.
- W tym roku chcemy mieć co najmniej kilkanaście placówek w Polsce. Skupiamy się na współpracy z istniejącymi sklepami, nie będziemy otwierać własnych - mówi Mirosław Huczek, dyrektor zarządzający ElectronicPartner Polska. Przedsiębiorcy mogą wejść do nowej sieci na zasadzie franczyzy - sklepy będą działały pod marką EP, ale zachowają też obecną nazwę.

Niewykluczone, że debiut nowej sieci będzie jednak dużo bardziej spektakularny. ElectronicPartner prowadził już rozmowy w sprawie przejęcia którejś z działających w Polsce sieci. - Nie wykluczamy takiego przejęcia. Prowadzimy już rozmowy, ale są poufne - dodaje Mirosław Huczek.

Z informacji "Rzeczpospolitej" wynika, że najbardziej zaawansowane toczyły się z siecią Avans. To największy sprzedawca elektroniki w naszym kraju. Spółka ma ponad 600 sklepów, a jej przychody w 2006 r. wyniosły 2,1 mld zł. ElectronicPartner nie chce oficjalnie potwierdzić tych informacji. - Faktycznie jakiś czas temu rozmawialiśmy, ale nic z tego nie wyszło. Teraz już nie prowadzimy żadnych negocjacji - odpowiada Witold Jurczyk, prezes grupy Avans.

Nowy gracz wchodzi na bardzo rozdrobniony polski rynek sprzedaży sprzętu elektronicznego. Udział trzech liderów - Avansu, Media Markt i Euro - w 2006 r. według danych firmy HGM wynosił tylko 36,5 proc. Nadal ponad 40 proc. rynku kontrolują pojedyncze sklepy czy jedynie regionalnie działające, niewielkie sieci. Ułatwia to zdobycie udziału w rynku poprzez przejmowanie małych spółek.

Ale choć wartość rynku w ubiegłym roku wyniosła ok. 10 mld zł, a w tym roku powinna sięgnąć blisko 11 mld zł, coraz trudniej konkurować na nim ceną. Klienci przyzwyczaili się do niskich stawek, dlatego marże w branży utrzymują się na niskim poziomie. Małe są więc szanse, że debiut ElectronicPartner obniży ceny najbardziej popularnych produktów.

Coraz większe znaczenie ma też internetowy handel elektroniką - w sieci działa już ponad 3 tys. sklepów, blisko 340 sprzedaje sprzęt agd, rtv czy komputery. Firmy działające w ten sposób też szybko rosną - obroty Max24.pl czy Hoopla.pl za 2007 r. wynoszą po ok. 60 mln zł rocznie. Liderem tego rynku jest działający od pięciu lat Agito.pl, który może pochwalić się obrotami na poziomie 120 mln zł. Ich najważniejszym atutem są ceny, często znacznie niższe niż w tradycyjnych sklepach.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP