PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pino.pl: rusza nowy gracz w internecie

Autor: Gazeta Wyborcza
16-08-2007 07:10

Sklejenie z rynkowej drobnicy dużego gracza, konkurenta dla największych polskich portali - takie były ambicje pomysłodawców serwisu Pino.pl. Ich eksperyment wchodzi w decydującą fazę

Budowa portalu Pino.pl trwała od końca ubiegłego roku. Kilka dni temu giełdowa spółka Internet Group (jest to w dużej części dawne CR Media Consulting) odpaliła serwis w nowej wersji. - Portal jest gotowy - mówi "Gazecie Wyborczej" Rafał Janik, dyrektor ds. rozwoju w Pino.pl, który określa swój serwis jako "centrum internetu". - Nadszedł czas na dużą kampanię promocyjną.
Pomysł na Pino.pl był eksperymentem obliczonym na zbudowanie stosunkowo niskim kosztem silnego portalu, który według zapowiedzi z grudnia zeszłego roku miał w tym roku osiągnąć widownię rzędu 8 mln osób, czyli niewiele mniej, niż ma obecnie Wirtualna Polska, i więcej, niż ma Interia.pl.

Związani z CR Media Consulting pomysłodawcy Pino.pl postanowili wykorzystać światową modę na tzw. Web 2.0, czyli na serwisy, których zawartość tworzą lub agregują sami internauci (chodzi o witryny z wideo w rodzaju YouTube.com, agregatory odsyłaczy spod znaku Digg.com, serwisy blogowe i dziennikarstwa obywatelskiego, serwisy społecznościowo-towarzyskie itp.) - wylicza dziennik.

Wykorzystać w dwojaki sposób - po pierwsze, przejąć szereg młodych (więc jeszcze stosunkowo tanich) serwisów tego rodzaju mnożących się na polskim rynku (głównie jako kalki projektów z USA), licząc, że ich popularność będzie rosła równie szybko jak amerykańskich oryginałów. Po drugie, stworzony z ich połączenia portal miałby koszty działania znacznie niższe niż portale tradycyjne - większość treści dostarczaliby mu za darmo użytkownicy.

Internet Group zdołała kupić znaną firmę hostingową Prv.pl (umożliwia tworzenie darmowych stron internetowych) i blisko dziesięć innych serwisów, w tym m.in. dziennikarski iThink.pl, Patrz.pl (wideo) i społecznościowy Osobie.pl. Miał być też popularny Blog.pl, ale w ostatniej chwili podkupił go Onet - wyjaśnia "GW".

"Czapką" nad nimi jest witryna Pino.pl oferująca wybór treści z poszczególnych serwisów, pocztę elektroniczną oraz możliwość logowania się jednym loginem i hasłem do wszystkich serwisów grupy. Właśnie ta ostatnia funkcja, określana jako wspólny paszport, jest zdaniem twórców przedsięwzięcia trzonem projektu.

- Dotychczasowe koszty projektu to kilka milionów złotych. Szczegółów nie możemy podać ze względu na poufność w umowach - mówi w "Gazecie Wyborczej" Janik.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

20 913 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP