XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Pino.pl: rusza nowy gracz w internecie

Pino.pl: rusza nowy gracz w internecie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Sklejenie z rynkowej drobnicy dużego gracza, konkurenta dla największych polskich portali - takie były ambicje pomysłodawców serwisu Pino.pl. Ich eksperyment wchodzi w decydującą fazę

Budowa portalu Pino.pl trwała od końca ubiegłego roku. Kilka dni temu giełdowa spółka Internet Group (jest to w dużej części dawne CR Media Consulting) odpaliła serwis w nowej wersji. - Portal jest gotowy - mówi "Gazecie Wyborczej" Rafał Janik, dyrektor ds. rozwoju w Pino.pl, który określa swój serwis jako "centrum internetu". - Nadszedł czas na dużą kampanię promocyjną.

Pomysł na Pino.pl był eksperymentem obliczonym na zbudowanie stosunkowo niskim kosztem silnego portalu, który według zapowiedzi z grudnia zeszłego roku miał w tym roku osiągnąć widownię rzędu 8 mln osób, czyli niewiele mniej, niż ma obecnie Wirtualna Polska, i więcej, niż ma Interia.pl.

Związani z CR Media Consulting pomysłodawcy Pino.pl postanowili wykorzystać światową modę na tzw. Web 2.0, czyli na serwisy, których zawartość tworzą lub agregują sami internauci (chodzi o witryny z wideo w rodzaju YouTube.com, agregatory odsyłaczy spod znaku Digg.com, serwisy blogowe i dziennikarstwa obywatelskiego, serwisy społecznościowo-towarzyskie itp.) - wylicza dziennik.

Wykorzystać w dwojaki sposób - po pierwsze, przejąć szereg młodych (więc jeszcze stosunkowo tanich) serwisów tego rodzaju mnożących się na polskim rynku (głównie jako kalki projektów z USA), licząc, że ich popularność będzie rosła równie szybko jak amerykańskich oryginałów. Po drugie, stworzony z ich połączenia portal miałby koszty działania znacznie niższe niż portale tradycyjne - większość treści dostarczaliby mu za darmo użytkownicy.

Internet Group zdołała kupić znaną firmę hostingową Prv.pl (umożliwia tworzenie darmowych stron internetowych) i blisko dziesięć innych serwisów, w tym m.in. dziennikarski iThink.pl, Patrz.pl (wideo) i społecznościowy Osobie.pl. Miał być też popularny Blog.pl, ale w ostatniej chwili podkupił go Onet - wyjaśnia "GW".

"Czapką" nad nimi jest witryna Pino.pl oferująca wybór treści z poszczególnych serwisów, pocztę elektroniczną oraz możliwość logowania się jednym loginem i hasłem do wszystkich serwisów grupy. Właśnie ta ostatnia funkcja, określana jako wspólny paszport, jest zdaniem twórców przedsięwzięcia trzonem projektu.

- Dotychczasowe koszty projektu to kilka milionów złotych. Szczegółów nie możemy podać ze względu na poufność w umowach - mówi w "Gazecie Wyborczej" Janik.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pino.pl: rusza nowy gracz w internecie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!