Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Piotr Kowal; Microsoft: Wirtualizacja stanowi obecnie najważniejszy trend dla całej branży IT

Autor: wnp.pl (JM)
08-09-2011 09:23

- Rozwój kompleksowych usług dostępnych w chmurze interesuje zarówno małe jak i większe przedsiębiorstwa oraz te, które dopiero powstały, ponieważ szukają one taniego w utrzymaniu oprogramowania, z bogatym zestawem funkcjonalności - uważa Piotr Kowal, ekspert ds. systemów CRM w polskim oddziale firmy Microsoft.

Zdaniem naszego rozmówcy, wirtualizacja stanowi obecnie najważniejszy trend dla całej branży IT. - Każde przedsiębiorstwo, bez względu na wielkość, dąży do tego, by minimalizować koszty związane z utrzymywaniem infrastruktury IT – wyjaśnia Piotr Kowal. - Korzystanie z oprogramowania w modelu cloud eliminuje konieczność posiadania własnego sprzętu (serwerów, baz danych), relatywnie drogiego we wdrożeniu i utrzymaniu. Ponadto, pozwala firmom na dokonywanie płatności w postaci miesięcznego abonamentu za użytkowane usługi. Co więcej, chmura jest atrakcyjna dla firm ze względu na możliwość rozbudowania usług i mocy obliczeniowej w dowolnym momencie oraz wedle własnych potrzeb.
Jak wskazuje przedstawiciel Microsoft, obecnie obserwujemy coraz szersze wykorzystanie wirtualizacji w zakresie obsługi klienta. - Dzięki wirtualnemu środowisku technologicznemu oferowanemu w chmurze, firmy mogą nie tylko obniżyć koszty operacyjne i udoskonalić zarządzanie zespołem pracowników, lecz także usprawnić obsługę klienta za sprawą takich możliwości jak praca zdalna czy wspólne wykonywanie zadań – mówi Piotr Kowal. - Chmura ułatwia bowiem komunikację i współpracę, uspójnia procesy oraz sprawia, że pracownik firmy zawsze dysponuje bieżącymi informacjami na temat klientów, które są dostarczane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu klienci mają zapewniony jeszcze lepszy standard obsługi, a firma może skuteczniej konkurować na rynku.

Piotr Kowal wymienia elementy efektywnego systemu obsługi klienta oferowanego w modelu cloud computing. Są to więc m.in. intuicyjna obsługa, mobilny dostęp, zaawansowane możliwości personalizacji oraz dopasowanie funkcji do roli pracownika w organizacji. Powyższe parametry pozwalają szybko zapoznać się ze środowiskiem, a także gwarantują pracownikom działu sprzedaży, obsługi klienta i marketingu narzędzia oraz dane, dzięki którym mogą osiągać coraz lepsze wyniki. Natomiast kontekstowe narzędzia analityczne usprawniają wydajność pracowników i wspierają realizację ich celów a aktualizowane w czasie rzeczywistym pulpity dostarczają najświeższych danych o strategicznym znaczeniu. Ważna jest także kompatybilność i możliwość współpracy z innymi aplikacjami funkcjonującymi w firmie, które pozwalają konfigurować i personalizować system tak, by jak najlepiej odpowiadał indywidualnym potrzebom każdej firmy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP