Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Piotr Prajsnar: Big Data nie jest marketingową wydmuszką

Autor: WNP.PL (JM)
19-12-2014 08:32
Piotr Prajsnar: Big Data nie jest marketingową wydmuszką

Piotr Prajsnar: prognozuje dynamiczny rozwój rozwiązań wykorzystujących elementy inteligentnej sieci (Internet of Things), aplikacji mobilnych oraz Big Data.

Fot. Fotolia

W przypadku firmy takiej jak nasza, dostarczającej rozwiązania Big Data w chmurze dla rynku reklamy internetowej, klimat jaki wytworzył się w tym roku w branży IT był bardzo sprzyjający - zauważa Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Jak podkreśla nasz rozmówca, na polskim rynku wyraźnie wzrosło zapotrzebowanie na analizę i wykorzystanie danych.
- Okazało się, że Big Data nie jest, jak zakładali niektórzy, wyłącznie marketingową wydmuszką, ale technologią, na którą jest realne zapotrzebowanie - przekonuje Piotr Prajsnar. - Na rynku mamy mnóstwo niewykorzystanych danych, które, przeanalizowane i przetworzone, dają wyraźną przewagę nad konkurencją. I firmy zaczynają to dostrzegać.

Pewnym zaskoczeniem było duże zainteresowanie rozwiązaniami Big Data ze strony branży e-commerce. - Mimo, że e-sklepy dysponują szeregiem istotnych danych (czyli wspomnianym Big Data), które internauci zostawiają na witrynie, to branży e-commerce rzadko chciało się te dane przeanalizować, zinterpretować i przekształcić w Smart Data - zauważa Piotr Prajsnar. - Na przestrzeni ostatniego roku zdecydowanie się to zmieniło.

Nasz rozmówca prognozuje dynamiczny rozwój rozwiązań wykorzystujących elementy inteligentnej sieci (Internet of Things), aplikacji mobilnych oraz Big Data.

- Świat wkracza dziś w epokę danych - mówi. - Nie sposób dłużej ignorować indywidualnych preferencji tego, kto znajduje się po drugiej stronie kabla. John McKean w książce o wdzięcznie brzmiącym tytule "Klienci to też ludzie", napisał: "70% naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie. A tylko 30 proc. bazuje na właściwościach produktu". Dlatego polskie firmy zamiast gonić za zyskiem, powinny najpierw wyjść na spotkanie z samym klientem. Big Data to umożliwia.

Piotr Prajsnar przekonuje, że na znaczeniu zyskiwać będzie reklama behawioralna, czyli taka, która pozwala dopasować komunikat reklamowy do zainteresowań odbiorcy. - Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu danych na temat zachowania użytkownika w Internecie - wyjaśnia. - Drugi trend to retargeting w branży e-commerce. Skuteczna strategia retargetingowa, zmierzająca do powtórnego połowu klienta, który porzucił koszyk, opiera się na rzetelnej znajomości profili behawioralnych i zachowania użytkownika sieci. Podnosi zyski ze sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Przekonał się o tym ostatnio choćby francuski e-sklep BrandAlley. Dzięki analizie danych sprzedaż online w ciągu roku wzrosła tu czterokrotnie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP