PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Płatności mobilne potrzebne, ale słabo rozwijane

Autor: wnp.pl (WGK)
11-06-2014 18:37
Płatności mobilne potrzebne, ale słabo rozwijane
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

27 proc. przedsiębiorców internetowych uważa, że płatności mobilne mają największy wpływ na zwiększenie sprzedaży. Problemem pozostaje niski poziom rozwoju takich form płatności w Polsce.

Według badania „M-commerce w praktyce 2014” małe zainteresowanie banków tą technologią zaszkodzi im samym oraz pośrednikom zarządzającym platformami do szybkich płatności w internecie. A niezagospodarowaną niszę mogą wykorzystać operatorzy wirtualnych walut.
Niemal 27 proc. ankietowanych przedsiębiorców internetowych wskazuje płatności mobilne jako główny bodziec zwiększania przychodów. Prawie 19 proc. wskazuje kody QR, a prawie 13 proc. – reklamę w oparciu o geolokalizację.

Według autorów badania rozwój rynku telefonii komórkowej i urządzeń przenośnych i wdrożenie modeli płatności dostosowanych do urządzeń mobilnych jest nieuniknione, tym bardziej, że smartfony to niemal połowa wszystkich telefonów w Polsce.

– Problemem, który hamuje ich rozwój jest słabo rozwinięty segment płatności mobilnych. Zauważają to również same sklepy internetowe. Z badania wynika, że 27 proc. respondentów uważa je z najważniejszy czynnik zwiększający sprzedaż – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl.

Ostatnie lata to rozwój nowych technologii i usług jak NFC pozwalające na wykorzystanie smartfona tak jak karty zbliżeniowej. Pojawiły się też terminale płatnicze wykorzystujące smartfon i specjalną przystawkę odczytującą karty. Rośnie znaczenie walut wirtualnych jak Bitcoin. Ale to wciąż daleka droga do mobilnych płatności.

Autorzy badania uważają, że małe zainteresowanie ze strony banków współpracą na rzecz rozwijania płatności mobilnych zaszkodzi nie tylko im, ale też pośrednikom zarządzającym platformami do szybkich płatności w internecie. W niezagospodarowaną niszę mogą wejść operatorzy wirtualnych walut, tym bardziej, że w Polsce dopuszczono ich wprowadzenie.

Opóźnienie rozwoju płatności mobilnych wpływa zarówno na sklepy internetowe, jak i na rozwój innowacyjnych usług z zakresu mobile commerce. Na razie jaskółką, która jednak nie czyni wiosny jest inicjatywa sześciu banków pod auspicjami PKO BP, która w trzecim kwartale ma zaprezentować nową usługę budowaną na bazie „płatności mobilnych IKO” banku PKO BP.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP