Rynek bezprzewodowego szybkiego internetu wzrósł w Polsce w 2008 roku o ok. 50 proc. W tym roku operatorzy mogą zmieniać modele biznesowe i wprowadzić dodatkowe płatności.
Z tych prespektyw chce skorzystać sieć Play, najmniejszy operator komórkowy z własną siecią. Chris Bannister, szef P4, operatora sieci Play, spodziewa się zdobycia ok. 150 tys. klientów mobilnego internetu w tym roku. W 2008 roku w ciągu sześciu miesięcy świadczenia usługi firma pozyskała 78 tys. internetowych klientów, choć wstępnie zakładała 20 tys.
Z szacunków "Gazety Prawnej" wynika, że rynek bezprzewodowego szybkiego internetu wzrósł w Polsce w 2008 roku o ok. 50 proc. Centertel zdobył 129 tys. abonentów szybkiego internetu i na koniec roku miał ich 352 tys. Polkomtel w końcu roku miał 450 tys. użytkowników szybkiego internetu (abonenci i klienci usług przedpłaconych), a Polska Telefonia Cyfrowa 690 tys. Łącznie użytkowników było prawie 1,7 mln.
Zachodni eksperci przewidują, że najpóźniej w przyszłym roku dojdzie do zmian w modelach biznesowych mobilnego internetu. Spodziewają się, że zostaną wprowadzone ograniczenia związane ze ściąganiem treści multimedialnych (filmów, muzyki itp.) oraz korzystaniem z telefonii internetowej, np. użytkownicy, którzy chcą mieć takie możliwości, będą płacili więcej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Play chce 150 tys. klientów mobilnego internetu