Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Początek boomu na monitoring procesów?

Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
07-01-2008 15:04
Początek boomu na monitoring procesów?

Przedsiębiorstwa z różnych branż są coraz bardziej zainteresowane monitorowaniem działań biznesowych - wynika z sondażu firmy IDS Scheer. Biznes chce szczególnie monitorować procesy outsource’owane.

Klasa rozwiązań informatycznych, które w czasie rzeczywistym dostarczają danych dotyczących kluczowych wskaźników biznesowych nosi nazwę Business Activity Monitoring (BAM).
Monitorowanie tych wskaźników pozwala na szybkie wykrywanie problemów i przeciwdziałanie im, ułatwia także analizę kosztów i całych łańcuchów wartości – jednym słowem jest narzędziem poprawy efektywności operacyjnej przedsiębiorstw.

Tak też jest przez firmy coraz częściej postrzegane, potwierdził to sondaż zlecony przez firmę IDS Scheer, dostawcę rozwiązań do zarządzania procesami biznesowymi (Business Process Management – BPM).

Badania dotyczyły właśnie zagadnień monitorowania działań biznesowych (BAM) i kontrolingu procesów biznesowych (Business Process Controlling – BPC). Na pytania firmy badawczej Dr. Bergmann/Dr. Rohde & Consulting GmbH (BRCG) odpowiedziało ok.100 firm z branży telekomunikacyjnej, przedsiębiorstw użyteczności publicznej, bankowości oraz firm zajmujących się transportem lub logistyką.

Ankieta koncentrowała się na procesach biznesowych w zakresie przetwarzania zleceń, zarządzania usługami i fakturowania - ten ostatni obszar został uznany za najbardziej krytyczny czynnik sukcesu we wszystkich badanych branżach.

Sondaż pokazał, że rynek narzędzi BAM i BCP rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele z przebadanych firm rozważało już kontrolowanie procesów za pomocą wdrożonego oprogramowania, różnego w zależności od branży. Najczęściej stosowane procedury to analiza słabych stron i kontrola uzgodnień dotyczących poziomu serwisowania (Service Level Agreement), stosowane odpowiednio w 80 i 60 proc. firm.

Tylko kilka przedsiębiorstw użyteczności publicznej wdrożyło system monitorowania zdarzeń, chociaż badanie pokazuje, że dysponują one dużym potencjałem w zakresie usprawniania procesów. To samo dotyczy ankietowanych banków, dla których najważniejsze jest monitorowanie zarządzania usługami. I odwrotnie, firmy transportowe, logistyczne oraz telekomunikacyjne skupiają się intensywnie na skutkach wadliwych procesów i ich nieustannym monitorowaniu.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP