PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Podatek od handlu może rozwinąć e-commerce

Autor: wnp.pl (WGK)
17-09-2016 09:34
Podatek od handlu może rozwinąć e-commerce
Fot. Shutterstock

Wprowadzenie podatku od handlu detalicznego może skłonić część firm do ucieczki do internetu, jeśli sprzedaż tradycyjna stanie się mniej opłacalna. Dynamika internetowej sprzedaży żywności już rośnie - według firmy PMR w ubiegłym roku wzrosła o 20 proc. W tym roku ma osiągnąć 30 proc., a w kolejnych latach corocznie się podwajać.

Wszystko wskazuje na to, że wiele sieci, które podatek będą musiały jednak zapłacić przyspieszy swój debiut na rynku e-commerce. Może okazać się ucieczka w sprzedaż internetową z wykorzystaniem płatności mobilnych będzie nową formą strategii rozwoju firm. Firma badawcza PMR prognozuje, że dynamika internetowej sprzedaży żywności będzie przyspieszać. Tylko w ubiegłym roku wzrost wyniósł 20 proc., według prognoz do końca tego roku ma to być już 30 proc., a w perspektywie kolejnych lat obroty powinny się podwajać co roku.
– Można powiedzieć, że w komfortowej sytuacji są teraz sieci, które oprócz sprzedaży stacjonarnej funkcjonują również w kanale internetowym, jak np. Alma czy Fresh Market. Przede wszystkim są już zakorzenione w świadomości klientów, a poza tym posiadają doświadczenie w internetowej sprzedaży produktów kategorii FMCG, która na polskim rynku mimo że stale rośnie, wciąż nie jest jeszcze szczególnie popularna. Te czynniki stawiają je na pozycji rynkowych liderów, którzy będą wyznaczać trendy w prowadzeniu polityki sprzedażowej i cenowej dla innych uczestników rynku, którzy dopiero szykują się do wejścia z ofertą na rynek e-commerce – komentuje Jakub Kot, CEO Dealavo, spółki która dostarcza firmom działającym na rynku e-commerce narzędzia do tzw. smart-pricingu, czyli kształtowania polityki cenowej oraz analizy cen online i konkurencji.

Na rynku mówi się, że Biedronka, Lidl czy Netto już pracują nad swoimi sklepami internetowymi, których uruchomienie w dłuższej perspektywie pomogłoby wyrównać straty związane z nowym obciążeniem podatkowym.

Transfer biznesu z handlu w e-handel nie jest jednak prostym przeniesieniem biznesu w skali jeden do jednego. Oboma światami, analogowym i cyfrowym, rządzą bowiem odmienne warunki, a klient w jednym i drugim miejscu nie oznacza tego samego pojęcia.

Przejście do e-handlu nie takie proste

Nowy podatek od handlu detalicznego może okazać się paradoksalny w swoich skutkach i odbić się pozytywnie na polskim e-handlu. Wartość rynku e-sprzedaży nad Wisłą szacuje się już na poziomie 36 mld złotych, jednak do 2020 roku może już być wart nawet 60 mld złotych.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 834 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP