PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy coraz rzadziej przeglądają sieć za pomocą tabletów Apple'a

Autor: PAP
18-08-2016 09:39
Polacy coraz rzadziej przeglądają sieć za pomocą tabletów Apple'a
Fot. kunabi brother GmbH/wikimedia, licencja Creative Commons

Od 2013 r. udział iPadów w polskim ruchu internetowym spadł niemal trzykrotnie, równocześnie dwukrotnie wzrósł udział iPhone’ów. Wynika to m.in. z dostępność porównywalnych urządzeń innych producentów, ale też ogólnego spadku zainteresowania tabletami - podała agencja badawcza Gemius.

Gemius przeanalizował odsetek odsłon wykonywanych przez polskich internautów na urządzeniach mobilnych Apple w ciągu ostatnich trzech lat. W tym czasie użytkownicy urządzeń mobilnych giganta z Cupertino wykonywali około jednej piątej rocznych odsłon w polskim internecie. Odsetek ten najwyższy był w 2014 roku - rocznie średnio 23,6 proc. dla obu urządzeń - i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20,8 proc. dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku.
Ewolucja praktyk korzystania z urządzeń Apple odzwierciedla trendy, które zachodzą w całej branży mobilnej. International Data Corporation informowała na początku sierpnia, że w ostatnim kwartale zanotowano zmniejszenie popytu na tablety o kolejne 12 proc (nabywców znalazło poniżej 40 mln urządzeń). iPady odpowiadają za 25 proc. sprzedaży, choć pod kontrolą Androida pracuje 65 proc. sprzedanych urządzeń.

Gemius zaobserwował trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPadów - internauci sięgają po nie rzadziej niż trzy lata temu. Od 2013 do 2015 r. średni roczny odsetek odsłon wykonywany na tych urządzeniach stracił blisko 6,5 punktu procentowego - z 15,6 proc. w 2013 roku do 9,1 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPadach w trakcie pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 6,6 proc.

Pojawienie się smartfonów z większymi ekranami i dorównujących iPadom produktów konkurencji (Android, Windows), a także wydłużenie cyklu korzystania z tabletu dzięki bardziej wydajnym komponentom, znudzenie klientów tymi gadżetami - wszystkie te czynniki wpływają według komentatorów na mniejszą sprzedaż urządzeń Apple.

"Rynek tabletów na całym świecie przeżywa pewien kryzys tożsamości. Po początkowym zachwycie, obecnie klienci mniej chętnie sięgają po te urządzenia i znajduje to odzwierciedlenie w spadku oglądalności z iPadów" - tłumaczy prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego.

"Nie bez znaczenia jest także ekspansja phabletów - dużych telefonów, które rozmiarami przypominają mini tablety - a także coraz większa liczba naprawdę udanych tabletów opartych na Androidzie, choćby seria Galaxy Tab, czy niszowy, choć świetnie dopracowany Pixel" - dodaje Jemielniak.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 240 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP