W Polsce w tym roku liczba sprzedanych urządzeń umożliwiających nawigację z wykorzystaniem systemu GPS może wzrosnąć o 100 proc.
Jak podaje "Gazeta Prawna", Polacy kupili 35 tys. zestawów do samochodów (tzw. PND), 65 tys. komputerów ręcznych (PDA) z GPS i 20 tys. modułów GPS, które przez bezprzewodowe łącze Bluetooth można połączyć z automapą zainstalowaną w telefonie komórkowym lub np. laptopie. W tym roku Nokia spodziewa się, że sprzedaż takich zestawów będzie dwa razy większa.
- Szacujemy, że w 2006 roku na rynek trafiło 88 tys. urządzeń do nawigacji, a w tym roku zostanie sprzedanych w Polsce do 180 tys. takich urządzeń - powiedział "GP" Dariusz Denkiewicz z firmy Navigon, która jest czołowym dostawcą PND.
Na rynek urządzeń nawigacyjnych wkraczają producenci telefonów komórkowych i operatorzy sieci mobilnych. Według firmy badawczej iSupply w 2007 roku producenci komórek sprzedadzą na całym świecie 165 mln telefonów umożliwiających nawigację (15 proc. całej sprzedaży). Rok temu sprzedano ich 110 mln.
W Polsce usługi nawigacyjne oferują sieci Era, Orange i Polkomtel.
Wejście producentów telefonów komórkowych na rynek nawigacji zwiększyło konkurencję i spowodowało spadek cen PND. W Polsce średnia cena urządzenia w 2006 roku wynosiła 350 euro, a w tym roku spadnie do ok. 280 euro.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polacy kupią ponad 200 tys. GPS-ów