Od początku roku ceny telewizorów o przekątnych większych niż 32 cale spadły o blisko 30 proc. Nie umknęło to uwadze klientów, którzy już przed rozpoczęciem Euro 2008 zaczęli masowo wymieniać stare odbiorniki na nowe.
- Boom na większe telewizory rozpoczął się w kwietniu. I nadal zainteresowanie nimi nie słabnie - zauważa Wioletta Batóg, rzecznik Media Saturn Holding Polska. Dodatkowo analitycy przewidują, że odbiorniki o dużych przekątnych będą tanieć, ponieważ stały się produktem masowym. Ich producenci po opanowaniu rynku mniejszych telewizorów ruszyli do walki o segment odbiorników większych niż 37 cali.
- To stąd upusty i promocje cenowe, dzięki którym stają się one dostępne dla szerszej grupy klientów - mówi Binder. W efekcie dotychczasowe gigantyczne różnice cenowe między telewizorami o różnych przekątnych ulegają spłaszczeniu. Z danych sieci Media Markt i Saturn wynika, że najtańszą 42-calową plazmę można już kupić za niecałe 3 tys. zł, więc oferta o 800 zł tańszego ale 32-calowego telewizora LCD wygląda mało korzystnie.
Tanie modele dużych telewizorów nie cieszą się jednak dużym wzięciem ze względu na brak standardu Full HD. Teraz, gdy telewizja wysokiej rozdzielczości zyskuje na popularności, klienci chętniej sięgają po sprzęt przystosowany do jej odbioru. Tym bardziej że też jest coraz tańszy. – 50-calową plazmę Full HD można już kupić za 10 tys. zł. To o 5 tys. zł mniej niż na początku tego roku – przyznaje Binder. A żeby dostrzec szczegóły obrazu o wysokiej rozdzielczości, potrzebny jest duży ekran, powyżej 40 cali. To powoduje, że po duże telewizory coraz częściej sięgają również właściciele małych mieszkań.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polacy kupują coraz większe telewizory