PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy kupują w sieci za pomocą urządzeń mobilnych

Autor: wnp.pl (WGK)
15-06-2016 08:38
Polacy kupują w sieci za pomocą urządzeń mobilnych
Fot. deathtothestockphoto.com

W ubiegłym roku obroty polskiego m-commerce wzrosły o 109 proc. W tym roku e-klient wyda średnio 128 euro poprzez urządzenia mobilne. Z tabletów i smartfonów na zakupach online korzysta więcej Polaków (16 proc.) niż Włochów (5 proc.) lub Hiszpanów (10 proc.). Według badania zleconego przez firmę RetailMeNot w tym roku wartość rynku m-commerce sięgnie miliarda euro.

Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków – to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30 proc. e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii – tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie RetailMeNot (www.retailmenot.pl), największego na świecie centrum zakupów online, udostępniającego kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.
Według raportu obroty polskiego m-commerce wzrosły w 2015 roku ponad dwukrotnie (109 proc.). Jego wartość w 2016 roku osiągnie już 1 miliard euro. Jak duża jest to część obrotów całego naszego rynku e-commerce? Szacuje się, że na każde 6 euro wydane online przez Polaków, 1 euro przepłynie przez tablety lub smartfony. W 2016 roku polski e-klient pójdzie na „mobilne” zakupy średnio prawie cztery razy, za każdym razem wydając blisko 35 euro. W sumie, w przeliczeniu na jednego kupującego mobilnie, będzie to przeciętnie 128 euro.

– Dynamikę polskiego m-commerce pokazuje fakt, że w latach 2013-2016 jego obroty zwiększą się w sumie ponad sześciokrotnie. 28 procent polskich e-klientów zrobiło w zeszłym roku zakupy poprzez smartfony lub tablety. Te liczby potwierdzają, że urządzenia mobilne również w Polsce coraz częściej nie tylko pełnią funkcję swoistego asystenta zakupów – m-kupujący szukają na nich między innymi informacji o produktach i porównują ceny między sklepami, lecz również są ważnym kanałem sprzedaży – mówi Mike Lester, Vice President and General Manager New Markets w RetailMeNot. – Polski rynek m-commerce ma ogromny potencjał i spodziewamy się, że w przyszłości będzie się rozwijał jeszcze szybciej. Ogromną rolę w jego rozwoju odgrywają działania przedsiębiorców, mające na celu stałą optymalizację mobilnych zakupów, poprzez między innymi zwiększenie intuicyjności w użytkowaniu sklepów internetowych oraz ułatwianiu płatności smartfonami lub tabletami – podsumowuje.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP