Z najnowszych badań wynika, że 45 proc. Polaków nadal nie robi zakupów przez internet, co należy nadal tłumaczyć nie tylko ich obawami, ale także złym podejściem twórców e-sklepów - powiedział PAP pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado Grzegorz Bośko.
"Setki firm przegapiają możliwości, jakie daje sprzedaż internetowa, pytanie tylko, czy właściciele e-sklepów mają świadomość, dlaczego tak się dzieje? Pamiętajmy, że czasem wystarczy kilka drobnych zmian, by zwiększyć konwersję, poprzez np. wprowadzenie możliwości rozmowy z e-handlowcem, uzupełnienie opisów towarów o wizualizacje działające jak showroom czy otwarcie się na klienta mającego powyżej 50 lat, który przez internet wydaje rzadziej, ale za to cztery razy więcej niż 20- i 30-latkowie" - powiedział PAP Bośko.
Dodatkowo badanie pokazało, że 7 proc. Polaków nie robi zakupów w internecie uważając, że jest to zbyt skomplikowane. Dla 17 proc. barierą jest niemożność porozmawiania przed zakupem ze sprzedawcą, 48 proc. za problem uważa brak możliwości zobaczenia towaru na żywo.
Według szacunków PCG tylko w czasie jednego roku Niemcy wydają na e-zakupy ok. 53 mld dolarów. Polacy natomiast 8,6 mld dolarów, mimo że, jak podaje Sociomantic Labs, w Polsce jest już 22 tysiące e-sklepów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polacy nadal obawiają się zakupów przez internet