PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy niedoinformowani ws. cyfrowej telewizji

Autor: Gazeta Wyborcza
21-01-2008 21:18
Polacy niedoinformowani ws. cyfrowej telewizji

Dwie trzecie Polaków wciąż nie wiedzą o tym, że w 2014 roku w kraju będzie nadawana wyłącznie telewizja cyfrowa, której odbiór wymaga zakupu specjalnego sprzętu. I wciąż nie wiadomo, kto, kiedy i za czyje pieniądze miałby ich o tym informować.

O tym, że od 2014 roku telewizja będzie nadawana wyłącznie cyfrowo, słyszało tylko 23 proc. Polaków - wynika z sondażu przeprowadzonego w grudniu przez firmę PBS DGA. - Do tej pory nikt nie mówił głośno o tej zmianie - podkreśla w "Gazecie Wyborczej" Iwona Kubicz z agencji public relations On Board, która zleciła badanie. - Inne kraje rozpoczęły kampanie informacyjne na długo przed wdrożeniem nowej technologii.
Zmiana, do której Polska szykuje się wraz z innymi krajami UE, dotyczy tych gospodarstw domowych, które obecnie odbierają telewizję za pośrednictwem zwykłej anteny naziemnej. Odbiór telewizji cyfrowej będzie wymagał od nich zakupu specjalnej przystawki (dekodera), podczas gdy abonenci sieci kablowych czy platform cyfrowych mają dostęp do telewizji cyfrowej już dziś.

Zdecydowana większość Polaków deklaruje, że byłaby gotowa kupić przystawkę, gdyby był to warunek odbioru sygnału telewizyjnego, choć z wiekiem ta skłonność maleje. Aż 80 proc. młodych Polaków (w wieku 18-24 lata) twierdzi, że kupiłoby sprzęt, a wśród badanych w wieku powyżej 59 lat zrobiłoby to już tylko 40 proc.

Aż 59 proc. polskich widzów uważa, że warto ponieść dodatkowy wydatek dla korzyści, które oferuje telewizja cyfrowa. Nowa technologia przekazu oznacza m.in. większą liczbę programów, lepszy obraz i dźwięk, a w przyszłości także dodatkowe, niedostępne dotychczas usługi, jak np. dostęp do internetu. Jednak trzy czwarte badanych uważa, że dekodery do odbioru telewizji cyfrowej powinny być dofinansowane. Najrzadziej wskazują w tym przypadku na budżet państwa (17 proc. osób), a najczęściej (49 proc.) - na Unię Europejską - wylicza dziennik.

Po raz pierwszy 2014 rok jako datę całkowitego wyłączenia nadajników naziemnych ogłoszono w Polsce w 2004 r. Od prawie czterech lat nad cyfryzacją mediów pracuje rządowy zespół międzyresortowy oraz nadawcy. Powstają strategie i harmonogramy, ale do tej pory nie ustalono nawet standardu technicznego, w jakim miałoby się odbywać nadawanie. Nie przeprowadzono też badań opinii publicznej ani żadnej kampanii informacyjnej.

- Niezaprzeczalnym błędem ostatnich lat jest to, że nie promowano idei cyfryzacji kraju - uważa Anna Streżyńska, prezes UKE. Jej zdaniem wynika to z tego, że strategią cyfryzacji nie zajmuje się UKE, ani Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

- Ponieważ zespół jest międzyresortowy, to odpowiedzialność za wdrażanie cyfryzacji i także za działania informacyjne i promocyjne się rozmyły. Tymczasem ludzi rzeczywiście trzeba przekonać do przejścia na nową jakość. Muszą wiedzieć, że to przejście jest koniecznością - dodaje w "GW" Streżyńska.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 129 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 596 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.