PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy przestawiają się na nowe rodzaje telewizorów

Autor: wnp.pl (PS)
09-07-2012 09:35

Wyłączenie sygnału analogowego i przejście na sygnał cyfrowy, mistrzostwa Euro 2012 w piłce nożnej, Igrzyska Olimpijskie w Londynie oraz rozwój i wymiana technologii są głównymi czynnikami wpływającymi na znaczny wzrost sprzedaży telewizorów w Polsce.

Dzięki temu, wartość segmentu RTV (liczonego razem ze sprzętem fotograficznym) wzrośnie w tym roku o 8,8 proc., a cały rynek RTv, AGD i sprzętu elektronicznego - o ponad 4 proc.
Takie szacunki przedstawia firma PMR Research w raporcie „Handel detaliczny artykułami RTv, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014.”

Rynek ma dwie strony medalu, wynika z niego. Z jednej strony, pod wpływem niepewnej sytuacji zakończenia kryzysu strefy euro klienci starają się oszczędzać i powstrzymywać się od zakupów. Możliwości zakupów ogranicza, dodatkowo, zaostrzenie kryteriów przyznawania kredytów konsumenckich i hipotecznych.
Z drugiej jednak strony, sprzęt RTv, AGD i elektroniczny nabywany jest często w formie rekompensaty, jako brak możliwości „większych” zakupów – oceniają autorzy raportu.

Rok 2011 przyniósł też pierwsze odbicie na rynku, które było związane przede wszystkim z niską bazą oraz polepszającymi się nastrojami konsumenckimi.
Natomiast pozytywnym dla branży RTv impulsem jest m.in. wygasanie analogowego sygnału telewizyjnego, który wymusza zakup nowoczesnych telewizorów czy dekoderów. Do 31 lipca 2013 r. nadawcy zaprzestaną nadawać antenowy sygnał analogowy, a jeszcze w tym roku ma to nastąpić w kilku województwach.
Bardzo ważnym czynnikiem decydującym o wymianie telewizorów jest przejście z technologii kineskopowej na odbiorniki plazmowe i LCD lub LED. Nie bez znaczenia pozostają nowinki typu 3D czy internet w odbiornikach. Potencjał jest nadal duży, bowiem choć gospodarstwa domowe są wysoce nasycone w odbiorniki telewizyjne (ma je 98,5 proc. z nich, według GUS), to odbiorniki plazmowe lub ciekłokrystaliczne posiada 43 proc. gospodarstw, lecz większość nadal odbiorniki kineskopowe.

Badanie PMR Research przeprowadzone na potrzeby raportu pokazuje podobne wartości. 98,2 proc. gospodarstw domowych miało w maju 2011 roku telewizor, z czego prawie 60 proc. przyznało, że posiada telewizor z płaskim ekranem, a prawie 64 proc., że posiada telewizor kineskopowy (jedno gospodarstwo może mieć co najmniej dwa odbiorniki).

Badanie TNS Pentor z końca 2011 roku pokazuje, że 10 proc. gospodarstw domowych ma najnowocześniejszy telewizor w technologii LED. Natomiast szacunki KRRiT dowodzą, że wiele osób nie ma świadomości, czy ich odbiorniki będą odbierały sygnał cyfrowy.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP