PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy słabo zainteresowani płaceniem za treści w internecie

Autor: wnp.pl (KW)
05-11-2012 11:08

Co czwarty polski internauta (23 proc.) słyszał o systemie płatnego udostępniania treści prasowych Piano, ale jedynie 1,4 proc. wyraża zainteresowanie zakupem abonamentu - wynika z badania zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR).

Internet zmienił konsumpcję prasy. Treści udostępniane w tradycyjnej papierowej formie konkurują o czas i zaangażowanie odbiorcy z informacjami przekazywanymi wirtualnie. Do tej pory wydawcy chcąc zainteresować internautów publikowanymi na ich stronach treściami, udostępniali znaczną część artykułów bezpłatnie. We wrześniu br. na rynek polski wprowadzono system Piano, pobierający opłaty za treści m.in. ‘Gazety Wyborczej’, ‘Super Expressu’, ‘Polska The Times’ i innych. IIBR sprawdził jakie jest nastawienie użytkowników sieci do tego typu praktyk.
O możliwości odbioru prasowych treści premium za pomocą systemu Piano słyszał co czwarty internauta (23 proc.). Częściej wiedzę na ten temat posiadali mężczyźni (28 proc.) niż kobiety (19 proc.), osoby z wykształceniem wyższym (32 proc.) oraz mieszkańcy wielkich miast powyżej 500 tys. mieszkańców (33 proc.).

- Wydawcy prasowi od kliku lat poszukują wyjścia z dramatycznej sytuacji w jakiej się znaleźli. Z jednej strony w większym stopniu niż inne media dotyka ich kryzys na rynku reklamy i związane z tym niższe przychody. Z drugiej zaś, ‘zmiana technologiczna’, która w istotny sposób wpływa na zachowania konsumenckie czytelników mediów drukowanych. Z tych danych wynika, że Piano czy też szerzej pobieranie opłat za treści publikowane w internecie póki co, nie jest dobrym wyjściem. Potrzebne jest bardziej pogłębione spojrzenie na ’nowego konsumenta treści’ i na sam sposób prowadzenia ‘papierowego’ biznesu w zupełnie nowym otoczeniu rynkowym - mówi Jarosław Pawlak, prezes Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych.

Zgodnie z wynikami badania IIBR - około 6 proc. osób, które znają Piano jest zainteresowane zakupem abonamentu w przyszłości, co oznacza, że jedynie 1,4 proc. ogółu internautów rozważa płatne konsumowanie treści online.

Badanie Omnibusowe go96! zrealizowane metodą CAWI w dniach 9-11 października 2012 roku na reprezentatywnej próbie 1000 polskich internautów w wieku 15+ lat.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP