PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polonijny biznes portali

Autor: Rzeczpospolita
09-06-2007 17:13

Rodzime spółki internetowe zaczęły zabiegać o ponad 10-milionową Polonię. Liczą, że dzięki ofercie dla rodaków za granicą zwiększą oglądalność i zarobią na reklamie

Prawie 80 proc. naszych użytkowników uważa, że uruchomienie serwisu Onet.eu dla Polaków na Wyspach Brytyjskich to był dobry pomysł. Równie dobrze przyjęli go reklamodawcy - powiedział "Rzeczpospolitej" Michał Bonarowski, redaktor naczelny i dyrektor wydawniczy Onet.pl. Portal (ma w kraju 9,7 mln użytkowników miesięcznie) przed miesiącem wystartował z ofertą dla co najmniej 0,6 mln rodaków mających w Wielkiej Brytanii dostęp do Internetu.
To niejedyna spółka internetowa, która zdecydowała się na ekspansję na zagraniczne rynki lub ją planuje w niedalekiej przyszłości.

Jak powiedział Grzegorz Błażewicz, prezes Interii.pl, firma przygotowuje serwis z myślą o odbiorcach poza granicami, przy czym będzie to zupełnie nowy produkt, a nie polonijna wersja portalu. Do rodaków za granicą adresowane są także inne nowe projekty, m.in. portal Twojemiejsce.net rozwijany przy wsparciu Yellow Pages Polska oraz spółki internetowej Bellatrix Internet. Witrynami, które są lub mogą być odwiedzane przez Polaków za granicą, zainteresowały się również firmy organizujące kampanie reklamowe w Internecie, m.in. jedna z największych w kraju IDMnet.

Szacowana na 10 do 15 mln liczba rodaków na świecie to potencjalnie duży rynek internetowy. Nawet jeżeli odbiorcami oferty internetowej będzie głównie nowa, dynamiczna emigracja zarobkowa (według badań CBOS ze stycznia 2007 r. powejściu do Unii liczba Polaków pracujących za granicą powiększyła się o 2 miliony), są to odbiorcy warci zainteresowania.

W Polsce, gdzie liczba korzystających z Internetu przekroczyła na koniec ubiegłego roku 13 mln, wydatki na reklamę internetową wyniosły w tym czasie 215 mln zł. W tym roku wzrosnąć mają do 305 - 320 mln zł. A serwisy dla Polonii mają szanse zdobywania nie tylko reklam firm z Polski, ale także firm zagranicznych, m.in. banków, ubezpieczycieli, firm lotniczych, turystycznych.

Obserwatorzy i uczestnicy rynku internetowego uważają, że portale i inne serwisy, które docierać będą nie tylko do odbiorców w Polsce, zwiększą szanse na zdobycie rosnących pieniędzy z reklamy. To, na co zdecydowali się zarówno Onet, jak i inne spółki jest sensownym krokiem. Polonijny rynek to duży potencjał.

W krajach, w których chcą teraz być obecne z ofertą rodzime spółki internetowe, działają już serwisy zorganizowane przez mieszkających tam Polaków i adresowane do Polonii. Jest takich serwisów według katalogu amerykańskiego polonianews.com co najmniej 200, z czego połowa pochodzi z USA. Wbrew pozorom wcale nie muszą być przeszkodą w zdobywaniu odbiorców i reklam za granicą przez rodzime spółki. Polonijne serwisy wręcz promują marki polskich serwisów, powołując się często na nie w swych informacjach zarówno politycznych, jak i biznesowych z Polski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 239 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

608 171 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.