PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polscy internauci aktywni w sieciowych zakupach

Autor: wnp.pl (WGK)
25-10-2014 12:00
Polscy internauci aktywni w sieciowych zakupach
Fot. Fotolia

62 proc. polskich internautów to "cyfrowi konsumenci" - użytkownicy poszukujący w sieci informacji o produktach, które mają zamiar kupić lub kupujące online. Najwięcej takich osób jest w Indiach (75 proc.), a najmniej w Szwajcarii (45 proc.). Polacy częściej od Amerykanów i Niemców robią zakupy w internecie.

Z badania wpływu internetu i mediów społecznościowych na zachowania konsumentów korzystających z sieci przeprowadzonego przez firmę doradczą EY wynika, że największy odsetek cyfrowych konsumentów występuje nie w krajach rozwiniętych, a w rozwijających się. - Wynika to z uwarunkowań kulturowych i swego rodzaju "tradycji zakupowych", które rozwijały się przez dziesięciolecia w najbardziej zamożnych gospodarkach - tłumaczy Barbara Górska, dyrektor marketingu w EY.
Najwięcej takich konsumentów wśród internautów jest w Indiach (75 proc.), Chinach (70 proc.) i Holandii (70 proc.), a najmniej w Szwajcarii (45 proc.), Belgii (47 proc.), Austrii (47 proc.) i USA (50 proc.).

Pod względem nastawienia internautów do mediów społecznościowych jako źródła informacji i interakcji społecznych, Polaków wyróżnia sceptycyzm w zakresie możliwości zastępowania kontaktu osobistego wirtualnym. W skali 1 do 10 Polacy - w przypadku oceny stwierdzenia "social media nie zastępują kontaktu osobistego" - uzyskali notę 7,8, jedną z najwyższych w badaniu (średnia to 6,9). Bardziej stanowczo niż inni postrzegamy też media społecznościowe jako pożeracz czasu, jesteśmy też bardziej sceptyczni jeśli chodzi o ocenę jakości i rzetelności informacji znajdowanych w mediach społecznościowych. Pod tym względem nasze oceny są zbliżone do ocen internautów z USA, gdzie różnorodność i intensywność korzystania z mediów społecznościowych jest teoretycznie największa (Amerykanie są nawet bardziej sceptyczni).

- Polscy internauci sprawiają wrażenie dość dobrze wyczulonych na tzw. "ściemę". Podchodzą do informacji zawartych w mediach społecznościowych dość krytycznie i warto brać to pod uwagę budując strategie marketingowe. Chociaż z drugiej strony trzeba też pamiętać, że deklaracje konsumentów to jedno, a życie i praktyka, to zupełnie co innego. Część konsumentów może sobie nie zdawać sprawy z tego, jak bardzo informacje z mediów społecznościowych wpływają na ich decyzje zakupowe - mówi Maciej Makuszewski, menedżer w zespole marketingu EY.

Częściej niż konsumenci w innych krajach Polacy kupują online urządzenia elektroniczne i odzież, choć wciąż korzystają też ze sklepów tradycyjnych. Rośnie jednak trend przenoszenia zakupów do sklepów internetowych.

EY przebadało niemal 30 tys. konsumentów z 34 krajów; 55 proc. respondentów stanowili mężczyźni, a 45 proc. kobiety. Przedział wiekowy badanych to od 15-20 do ponad 60 lat, a rozpiętość rocznych dochodów od poniżej 19 tys. euro do ponad 100 tys. euro.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP