Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polscy marketingowcy chcą inwestować w narzędzia IT

Autor: wnp.pl (PS)
08-12-2011 17:42

Aż 77 proc. badanych w Polsce dyrektorów marketingu przyznaje, że nie czują się wystarczająco przygotowani do radzenia sobie ze wzrostem liczby danych, natomiast 72 proc. ze spadkiem lojalności wobec marki.

Większość ankietowanych (81 proc.) jednocześnie wskazało, że rosnąca wielkość zasobów nie ma dużego znaczenia dla ich pracy, natomiast druga tendencja jest bardzo istotna - wynika z badania IBM. Wzięło w nim udział 1734 dyrektorów reprezentujących 19 sektorów gospodarki z 64 krajów (w Polsce - 72 osoby).
- Charakterystyczny jest też wysoki poziom obaw polskich dyrektorów wobec regulacji rynku oraz rozwoju kanałów i wyboru narzędzi - komentuje Katarzyna Okularczyk, dyrektor Marketingu i Komunikacji IBM Polska - Oczywista w dzisiejszych realiach makroekonomicznych staje się też obawa przed ograniczeniami finansowymi.

Polscy dyrektorzy marketingu w mniejszym stopniu obawiają się natomiast rozwoju mediów społecznościowych. O ile na świecie 68 proc. badanych przyznało się do niedostatecznego przygotowania na rozwój tych serwisów, w Polsce odsetek ten jest zdecydowanie mniejszy (46 proc.). Jednocześnie co piąty polski dyrektor marketingu uznaje te media za swój priorytet w kontaktach z klientami (56 proc. na świecie).

Z raportu „CMO Study 2011” wynika, że 79 proc. polskich dyrektorów marketingu chce inwestować w systemy CRM, 78 proc. w aplikacje do urządzeń mobilnych, 76 proc. w media społecznościowe, a 75 proc. - w narzędzia do analizy zachowań klientów.

Badanie IBM wskazuje też, że zmieniają się sposoby oceny marketingu. Najwięcej ankietowanych w Polsce (58 proc.) uważa, że zwrot z inwestycji w marketing oraz ogólna wartość sprzedaży będą podstawowym miernikiem ich efektywności do 2015 r. Jednocześnie 46 proc. badanych przyznaje, że nie są dostatecznie przygotowani, aby przedstawić dane dotyczące zwrotu z inwestycji. Jeśli dyrektorzy marketingu mają ponosić odpowiedzialność za finansową efektywność inwestycji w marketing, muszą mieć realny wpływ na tzw. „cztery P”: promocję, produkty, dystrybucję i cenę. W rzeczywistości, jak pokazuje badanie IBM, mają wpływ głównie na promocję.

Aby sprostać wymaganiom, które przed nimi stoją, dyrektorzy marketingu powinni zwiększyć swoje kompetencje w zakresie technologii cyfrowych i finansów, podkreślają autorzy raportu. Wielu z nich jest jednak dość wstrzemięźliwych w tej kwestii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP