PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska branża IT musi udowodnić przydatność dla biznesu

Autor: wnp.pl (JM)
06-04-2009 08:38
Polska branża IT musi udowodnić przydatność dla biznesu

- Polska branża IT będzie musiała, podobnie jak w krajach zachodnich, udowodnić swoją przydatność dla biznesu w czasach kryzysu - uważa Mariusz Kochański, członek zarządu Veracomp SA.

Zdaniem naszego rozmówcy, klienci będą obecnie starali się rozkładać ryzyka wdrożenia pomiędzy obie strony, na przykład w formie zamówień innych niż tradycyjny zakup: outsourcingu, usługi (SaaS - Sofware As Service), czy wynajmu. - IT będzie musiało zrozumieć biznes klienta, strategię, koszty, produkty, sposób działania sprzedaży – przekonuje Mariusz Kochański. - Wygrają ci którzy będą w tym dobrzy.
Przedstawiciel Veracom uważa, że osoby zarządzające przedsiębiorstwami przeprowadzają obecnie kalkulacje, czy zmiany popytu na rynku należy traktować jako krótkoterminowe, wymagające tylko doraźnej redukcji kosztów, czy też z uwagi na sytuację globalną, należy na nowo zdefiniować docelową pozycję firmy na rynku.

- Inwestycje w IT i telekomunikację mogą pomóc rozwiązać tę łamigłówkę, oczywiście pod warunkiem precyzyjnej definicji celów biznesowych - mówi Mariusz Kochański. - Zamiast fascynacji technologią, chłodny rachunek zysków i strat.

Nasz rozmówca wskazuje zwłaszcza na inwestycja w hurtownie danych i systemy BPM (Business Process Management), które w połączeniu z dobrą metodologią liczenia kosztów pozwalają znaleźć odpowiedź na pytanie, ile naprawdę kosztuje nas produkt oraz klient. Przy szybkim obiegu dokumentów, takie informacje mogą być prezentowane zarządowi codziennie, niemalże w czasie rzeczywistym.

Modelowym zastosowaniem IT jest redukcja kosztów, szczególnie, jeśli firma cierpi na wysokie koszty obsługi klienta, zwłaszcza takiego, który nie jest szczególnie rentowny. - Warto rozważyć samoobsługę takiego klienta, w obszarach, które nie wymagają głębokiej relacji interpersonalnej - radzi Mariusz Kochański. - Intranetowy system obsługi klienta typu B2B, czy B2C, nie wygeneruje zapewne dodatkowej sprzedaży, ale pozwoli zaoszczędzić cenny czas sprzedawców, inżynierów serwisu i księgowych. Jeśli klient preferuje kontakt z żywym człowiekiem, dobrym rozwiązaniem może być inwestycja w centrum obsługi klienta (Contact Center), wykorzystujące protokół IP. Takie Contact Center może zatrudniać ludzi z obszarów o niższych kosztach płac (ściana wschodnia) lub nawet działać w tzw. topologii rozproszonej. Wtedy możemy zatrudniać studentów w akademiku, czy gospodynie domowe pracujące z domu.


Przedstawiciel Veracomp wskazuje również, że wszystkie firmy wielooddziałowe cierpią na syndrom kadr w centrali. Jeśli centrala jest w Warszawie, wówczas koszty zatrudnionych tam specjalistów są wyższe, niż w innych rejonach Polski, natomiast jeżeli centrala jest w innym mieście, to często okazuje się, że specjaliści nie są chętni do przenosin z Warszawy. - Skutecznym rozwiązaniem może być inwestycja w system widekonferencyjne – przekonuje nasz rozmówca. - Wideokonferencje, popularne na Zachodzie od 10-ciu lat, zwłaszcza w branży finansowej, zaczynają być powszechnie używane przez wszystkie sektory. Powodem jest szybki zwrot z takiej inwestycji w ciągu niecałego jednego roku, liczony jako redukcja kosztów podróży i straconego czasu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP