Fido intelligence otwiera przedstawicielstwo w Dolinie Krzemowej w Stanach Zjednoczonych. Biuro będzie się mieścić w Plug & Play Tech Center.
"Firma od 8 lat gromadzi i buduje wiedzę na temat procesów przetwarzania języka naturalnego - poinformował PAP Michał Wroczyński, prezes Zarządu Fido intelligence. - Bogate doświadczenie, którym możemy się pochwalić, zostało docenione już w Polsce, a także w Europie. Na rodzimym rynku osiągnęliśmy pozycję lidera w technologii analizy języka naturalnego (czyli języka, którym posługujemy się na co dzień), przetwarzając go na kod zrozumiały dla komputerów."
Produkty firmy są wykorzystywane w zaawansowanej obsłudze klienta, sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku zdobyła ona tytuł Innowacja Roku 2009, w ramach konkursu organizowanego przez Forum Biznesu, pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Centrum Innowacji FIRE oraz otrzymała Medal na Targach Techniki Przemysłowej, Nauki i Innowacji Technicon Innowacje w konkursie Innowacje 2009 za Email Procesor. Jest to jedyny w Europie system przetwarzający dogłębnie treść e-maila, odpowiadający bez pomocy człowieka i rozpoznający 80-90 proc. poruszanych w nich problemów, diametralnie skracając czas odpowiedzi.
Wirtualny Asystent Fido intelligence może rozmawiać jednocześnie z tysiącem osób, udzielając im odpowiedzi na zadawane pytania, odciążając pracowników działu obsługi klienta.
System Cerber powstaje we współpracy z Komendą Główną Policji, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Wyższą Szkołą Handlu i Finansów Międzynarodowych. Jego zadaniem będzie chronienie dzieci przed szkodliwymi, groźnymi treściami i intencjami, które pojawiają się w internecie.
Teraz Fido intelligence zdecydowało się dołączyć do kilkunastu najbardziej innowacyjnych firm zgromadzonych w USA w Plug and Play Tech Center.
"Decyzja o wejściu na nowy rynek kiełkowała w firmie od dawna; była naturalnym kierunkiem naszego rozwoju - mówi Wroczyński - Na początku roku wprowadziliśmy angielskie wersje naszych rozwiązań i zaprezentowaliśmy je na targach w Berlinie i Londynie. Wyjazd do Stanów Zjednoczonych, zawiązane partnerstwa i odbyte spotkania biznesowe jedynie przyspieszyły proces naszego wejścia na rynek amerykański."
"Dolina Krzemowa to był naturalny wybór" - kontynuuje - "To tam powstały i powstają najbardziej spektakularne projekty internetowe, to tam kierowane są oczy inwestorów i przedsiębiorców zainteresowanych pozyskiwaniem i wdrażaniem nowatorskich technologii."
Szczególne uznanie wśród Amerykanów zyskała opracowana przez Fido intelligence technologia Text Intelligence, którą nazwano "perełką". Jak mówi prezes Wroczyński "jest ona innowacyjna i unikalna na skalę światową". Pozwala ona osiągnąć poziom rozumienia tekstu znacznie wykraczający poza dotychczasowe rozwiązania stosowane przez firmy w zakresie wirtualnych doradców czy asystentów.
To na jej bazie powstał Text Procesor, który przetwarza dokumenty drukowane, Email Procesor rozumiejący treść e-maili, Cerber monitorujący Internet w zakresie bezpieczeństwa czy nowy produkt - jeszcze objęty tajemnicą - analizujący emocje.
Biuro Fido intelligence, które organizuje swoje przedstawicielstwo w Plug & Play Tech Center w amerykańskiej Dolinie Krzemowej pozwoli zweryfikować i wzbogacić doświadczenie firmy w przetwarzaniu języka na dojrzałym rynku zagranicznym, znacznie wyprzedzającym polską gospodarkę.
Jak mówi Wroczyński: "Firmy amerykańskie posiadają rozwiązania zarządzające ruchem mailowym w korporacjach, ale nie znają systemu, który rzeczywiście rozumie tekst pisany, potrafi rozpoznać poruszane w nim problemy, emocje, połączyć się z bazami danych, uzyskać odpowiedzi i w ciągu kilkunastu sekund rzetelnie, jednoznacznie i bezbłędnie odpowiedzieć nadawcy listu."
Ponieważ w USA rozwiązania innowacyjne i takie, które podnoszą jakość obsługi klienta są bardzo pożądane, Fido intelligence ma nadzieję, że dzięki innowacyjności swoich technologii, będą w stanie zbudować w Stanach Zjednoczonych swoją markę.
Wroczyński podkreśla, że rozmowy w USA toczą się bardzo szybko. Podczas, gdy zawarcie umowy na polskim rynku korporacyjnym trwa średnio 2-3 lata, tam, jeżeli tylko ma się innowacyjną technologię, nie ma przeszkód w natychmiastowym działaniu. "Kiedy Sony Pictures zainteresowało się możliwościami Fido intelligence związanymi z Facebookiem, po 15 minutach spotkaliśmy się z wiceprezesem ds. IT" - podaje przykład.
"Przy otwieraniu biura w Dolinie Krzemowej współpracowaliśmy z Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego InvestGDA. To partnerstwo okazało się bardzo owocne. Skorzystaliśmy z kontaktów i doświadczenia agencji w relacjach biznesowych. Otworzenie biura Fido intelligence nie było zatem skomplikowane i przebiegło sprawnie" - dodaje prezes.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska firma instaluje się w Dolinie Krzemowej w USA