PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska firma nawiązała współpracę z "chińskim Google"

Autor: PAP
24-04-2015 08:09
Polska firma nawiązała współpracę z "chińskim Google"

Na zdj. siedziba chińskiego koncernu BaiduFot, hwanghsuhui / wikimedia, licencja Creative Commons

QuarticON, polska firma rozwijająca system reklamowo-rekomendacyjny dla e-commerce, weszła na chiński rynek i jako jedna z nielicznych zachodnich firm nawiązała współpracę z największym lokalnym serwisem, czyli "chińskim Google" - Baidu.

QuarticON to pierwsza w Polsce i jedna z nielicznych na świecie firm, które zdobyły licencje niezbędne do prowadzenia działań reklamowych w Chinach, Hongkongu i na Tajwanie. Współpraca i integracja z chińskim Baidu to pierwszy krok w rozwoju firmy na nowym rynku. System reklamowo-rekomendacyjny QuarticON, którego odbiorcą jest sektor handlu internetowego, przetwarza dane o zachowaniach użytkowników, tworzy ich profile behawioralne i w ten sposób proponuje im najlepiej dopasowane produkty.
"Przed podjęciem decyzji o kierunku rozwoju zadaliśmy sobie szereg pytań. Jak internet będzie wyglądał za kilka lat? Który rynek będzie największy? I wybraliśmy Chiny, gdzie już teraz ponad 600 mln ludzi korzysta z internetu. To tyle, co łączna populacja USA i UE" - mówi założyciel QuarticON Paweł Wyborski.

Szacuje się, że wartość sprzedaży e-commerce w Chinach w 2015 roku wzrośnie o 37,3 proc. i wyniesie 298 miliardów dolarów, a do 2018 r. przekroczy poziom biliona dolarów i stanowić będzie ponad 40 proc. rynku światowego (według eMarketer). Z kolei wydatki na reklamę w internecie w 2014 roku wzrosły na tym rynku o 40 proc. i wyniosły niemal 24 miliardy dolarów (według iResearch).

"Z jednej strony tworzymy pomost dla firm z całego świata, które chcą dotrzeć do konsumentów z Chin. Z drugiej dostarczamy lokalnemu e-commerce unikalne narzędzie do prowadzenia działań marketingowych" - mówi dyrektor zarządzający QuarticON Shanghai Kevin Kong.

By lepiej dopasować się do lokalnej specyfiki i przyspieszyć rozwój na azjatyckich rynkach, QuarticON zainwestował w centrum danych i dział R&D w Szanghaju. W Chinach popularne serwisy, takie jak Facebook czy Google, mają marginalne znaczenie, dlatego firma przyjęła strategię integrowania się z największymi lokalnymi przedsiębiorstwami z branży online, takimi jak wspomniane Baidu (korzysta z niego 63 proc. spośród 632 mln chińskich internautów). Pierwsi chińscy klienci e-commerce testują już system rekomendacyjno-reklamowy QuarticON i prowadzą kampanie skierowane do tamtejszych internautów.

Przedstawiciele firmy deklarują chęć dalszej jej ekspansji. QuarticON jest obecny na kluczowych rynkach europejskich, finalizowane są także umowy inwestycyjne w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Z narzędzi QuarticON korzysta już kilkaset firm, w tym: Tchibo, Tesco, Intersport, Komputronik i Praktiker. QuarticON posiada biura w Warszawie, Londynie, San Francisco i Szanghaju.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP