Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska gospodarka internetowa podwoiła swoją wartość

Autor: PAP
15-04-2014 17:52
Polska gospodarka internetowa podwoiła swoją wartość
Fot. Fotolia

Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoiła się w ciągu ostatnich sześciu lat i osiągnęła wartość 93 mld zł w 2012 roku - poinformował we wtorek na posiedzeniu senackiej Komisji Gospodarki Narodowej wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan.

Wiceszef resortu gospodarki podając szacunki dotyczące polskiej gospodarki internetowej powołał się na raport firmy Deloitte "A wave of digital change. Trends i digital E-innovation 2013".
"Szacuje się, że w całym roku 2012 udział sprzedaży przez internet w całej sprzedaży detalicznej wyniósł 3,8 proc." - zaznaczył Bogdan. Dodał, że w Polsce działa obecnie ok. 15 tys. sklepów internetowych.

Do najbardziej popularnych kategorii zakupów w sieci w 2012 roku należały działy: dom i ogród, których udział w sprzedaży wyniósł 31,86 proc., następnie odzież - 20,59 proc. Spadł natomiast udział w rynku kategorii książki i muzyka do 13,24 proc. oraz komputerów i elektroniki do 14,22 proc.

"Polski rynek sklepów internetowych nie należy do bardzo dojrzałych, gdyż przeważająca liczba podmiotów na nim działających nie działa dłużej niż 10 lat. A dojrzały rynek to taki, na którym sklepy funkcjonują dłużej niż 10 lat. Tak długo działających sklepów w Polsce jest 8,95 proc. Największą popularnością e-handel cieszył się od 2 do 5 lat temu, gdyż aż 39,3 proc. sklepów rozpoczęło wtedy swoją działalność" - powiedział Bogdan.

"Większość transakcji handlowych w polskich sklepach internetowych dotyczy sytuacji, gdy zarówno sprzedający, jak i kupujący znajdowali się na terenie naszego kraju. Według dostępnych badań 48 proc. sklepów w sieci nie obsłużyła więcej niż pięciu zamówień z zagranicy w ciągu 2012 roku" - dodał wiceszef resortu gospodarki.

Wśród szans dla rozwoju polskiego rynku e-handlu Bogdan wymienił m.in. wzrost popularności bezprzewodowego internetu i rozwój mobilnych technologii, a także wykorzystanie informacji geolokalizacyjnych, które umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów z nowymi formami reklamy i ofertami sprzedaży.

Podkreślił, że mobilny dostęp do internetu zmienił także sposób dokonywania zakupów w sieci. "Dotychczas zakupy przez internet najczęściej miały miejsce wtedy, gdy użytkownik w domu lub w pracy siadał przed komputerem. Obecnie coraz częściej decyzje zakupowe podejmowane są w momencie, kiedy klient porusza się np. środkami komunikacji" - powiedział.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 545 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP