Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej podejmują działania innowacyjne, jednak rzadko robią to w sposób kompleksowy i strategiczny. Tylko niewielki odsetek firm działa efektywnie osiągając zwrot z inwestycji. Takie firmy to liderzy innowacji lub doświadczeni innowatorzy – wynika z raportu firmy KPMG.
Według raportu aż 78 proc. średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce podjęło w ostatnich trzech latach prace nad nowatorskimi rozwiązaniami. Kluczowym obszarem działalności innowacyjnej są innowacje produktowo-usługowe, które w ostatnich trzech latach wdrożyło 58 proc. firm przemysłowych i 50 proc. handlowych i usługowych. W przemyśle istotne są innowacje procesowe, które podjęło 60 proc. przedsiębiorstw przemysłowych, a 48 proc. je wdrożyło. Sektor handlu i usług stawia natomiast na innowacje organizacyjne – 46 proc. firm z tego sektora podjęło prace z tym związane, a 42 proc. firm wdrożyło nowe rozwiązania, przy czym tylko 10 proc. to wdrożenia nowych rozwiązań w skali rynku.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polski biznes na drodze do innowacyjności