PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polski rynek e-commerce jest przeregulowany

Autor: dlahandlu.pl (Małgorzata Kamińska)
26-04-2015 14:12

Polscy ustawodawcy są nadgorliwi, a sektor e-commerce jest zdecydowanie przeregulowany - uważają przedstawiciele branży biorący udział w panelu "E-commerce" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Domagają się oni od rządu większej otwartości i uwzględniania ich głosu w procesie legislacyjnym.

Głównym tematem dyskusji były bariery i możliwości rozwoju sprzedaży przez internet w kontekście ewolucji prawa i postępu technologicznego. Uczestnicy panelu moderowanego przez Edytę Kochlewską, redaktor naczelną portalu dlahandlu.pl, próbowali zwrócić uwagę rządu na bolączki branży i trudności wynikające z nadgorliwości polskich ustawodawców.
Sektor e-commerce, który rozwija się w tak szybkim tempie bywa problematyczny dla legislatorów, których zadaniem jest uregulowanie prawnych zagadnień w taki sposób, aby zapewnić ochronę konsumentom jednocześnie nie dławiąc wolnego rynku.

- Już na początku należy zaznaczyć, że internetu regulować się nie da i nikt takich pokus nie ma. Handel w sieci powinien jednak podlegać pewnym zasadom, co jest wyzwaniem zarówno dla systemów podatkowych, jak i dla administracji. Dobrym przykładem tego problemu jest dropshipping, który w naszej ocenie jest całkowicie nieuregulowany. Problemem są również przesyłki drobnej wartości, które są za małe, aby uruchamiać pracę administracji skarbowej czy służby celnej. Konsekwencje tego są odczuwalne dla budżetu państwa - podkreślił Tomasz Michalak, dyrektor departamentu polityki celnej w Ministerstwie Finansów.

Branża domaga się od rządu większej otwartości na jej los i wzięcia pod uwagę sugestii doświadczonych przedsiębiorców, których praktyka może pomóc podczas legislacji.

- Polscy przedsiębiorcy mocno pukają do drzwi ustawodawców chcąc, aby ich głos został wysłuchany i uwzględniony w przepisach prawnych. W obszarze handlu internetowego jest to szczególnie ważne, ponieważ sektor rozwija się bardzo szybko, a wiedza na jego temat jest na niskim poziomie. Kluczową kwestią jest, aby słuchać przedsiębiorców, którzy mają doświadczenie i wiedzę na temat tego, jakie rozwiązania pomogą rynkowi, a jakie mogą go osłabić - zaznaczył Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. Panelista dodał, że przedsiębiorcy są wysłuchiwani, ale ich propozycji nie uwzględnia się w regulacjach prawnych. Pomocne może być zrzeszanie się firm w organizacje, które będą reprezentowały głos całej branży. Zdaniem prezesa IAB Polska rodzimy rynek jest przeregulowany. Przykładem jest nowelizacja artykułu dotyczącego prawa telekomunikacyjnego, która wniosła nakaz pytania klientów o zgodę na przesyłanie ofert. Nowelizacja przepisu odniosła się w konsekwencji do wszystkich działań marketingowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 056 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP