PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polski rynek e-commerce rośnie najszybciej w Europie

Autor: wnp.pl (MS)
21-06-2012 09:06

2,5 miliona transakcji na rynku handlu elektronicznego, przy trzycyfrowym wzroście sprzedaży, to wyniki polskiego rynku e-commerce z ostatnich 12 miesięcy – wynika z raportu firmy Zanox. Największe udziały w nich miał sektor telekomunikacyjny, serwisy zakupów grupowych oraz sprzedawcy biletów lotniczych.

Analiza Zanox pokazuje preferencje zakupowe Polaków z ostatnich 12 miesięcy. Wynika z niej, że najwięcej transakcji generował sektor telekomunikacyjny - 260 tysięcy transakcji, a szczyt przypadał na okres od listopada 2011 do lutego 2012. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zakupy grupowe z 250 tysiącami transakcjami. Największy wolumen obrotów wygenerowała natomiast sprzedaż biletów lotniczych, których zakupiono 200 tysięcy, z największą liczbą transakcji w styczniu bieżącego roku. Z opracowania wynika także, że reklama w modelu „płać za efekt” sprawdza się z powodzeniem przy sprzedaży kredytów gotówkowych i hipotecznych. Znalazło to potwierdzenie w podpisaniu ponad 10 tysięcy umów kredytowych.
Zainteresowanie marketingiem afiliacyjnym rośnie w bardzo szybkim tempie. Z podsumowania wynika, że liczba wygenerowanych transakcji w Polsce rosła w trzycyfrowym tempie, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. – To ważny sygnał dla branży reklamowej oraz klientów, którzy do tej pory z pewną rezerwą podchodzili do marketingu wydajnościowego. Teraz mamy twarde dane udowadniające, że również w Polsce to rozwiązanie się sprawdza i przynosi realne zyski dla reklamodawców – mówi Jakub Maj, dyrektor regionalny na Europę Centralną i Wschodnią w Zanox. Europejski lider marketingu wydajnościowego zwraca również uwagę na rosnące zainteresowanie tą formą reklamy wśród wydawców, którzy coraz chętniej publikują ją w swoich serwisach.

Zanox przedstawiając swoje wyniki, zwrócił również uwagę na to, kiedy Polacy najczęściej kupują w sieci. Z przedstawionych danych wynika, że najwięcej transakcji dokonywanych jest od poniedziałku do środy, później ta liczba spada, by z ponownie wzrosnąć w niedzielę.

Mimo zastoju w branży reklamowej, marketing efektywnościowy przeżywa rozkwit. ¬– Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem Zanox w Europie od dwóch lat. Obecna skala napawa ogromnym optymizmem – reklama afiliacyjna dla wielu naszych partnerów jest głównym kanałem pozyskiwania klientów i generowania sprzedaży w internecie. Ten stan nie powinien ulec zmianie w ciągu następnych 6 miesięcy – mówi Jakub Maj z zanox.

Zanox opracował wyniki badania dzięki analizie ponad 4000 swoich programów. Przedstawione wyniki nie opierają się na prognozach, ankietach i ekspertyzach, lecz na prawdziwych danych liczbowych. W związku z tym mogą być uznane za wiarygodne wskaźniki rozwoju oraz zmian w udziałach rynkowych i nawykach konsumentów korzystających z usług podmiotów e-commerce.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP