XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polski rynek e-handlu rośnie najszybciej w UE. Będzie wart 32 mld zł

Polski rynek e-handlu rośnie najszybciej w UE. Będzie wart 32 mld zł
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Udział e-commerce w europejskim PKB podwoi się do 2016 r. i wyniesie 4,4 proc. Do 2020 roku osiągnie poziom blisko 7 proc. - wylicza serwis dlahandlu.pl Polski rynek e-handlu, choć wartościowo jeszcze nie największy, rośnie najszybciej w UE i w tym roku będzie wart 32 mld złotych.

Tylko 11 proc. nowych e-sklepów utrzymuje się na rynku dłużej niż 5 lat. Działania marketerów powinny dążyć do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia większej liczby użytkowników odwiedzających serwis. Dobrym przykładem są tutaj kampanie reklamowe wykorzystujące targetowanie grupy docelowej poprzez ekstrapolowanie danych dotyczących obecnych użytkowników e-sklepu.

– Z kolei odpowiednio skonstruowany CRM umożliwia podział klientów sklepów internetowego na grupy np. pod kątem wartości koszyka zakupowego, częstotliwości zakupów, zwrotów a nawet ulubionych marek – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Znajomość zachowań klientów pozwoli marketerom zoptymalizować kampanie marketingowe i odpowiednio konstruować przekazy reklamowe dostosowane do odpowiednich grup klientów – dodaje.

Badania Sana Consulting pokazały, że tylko 52 proc. ankietowanych konsumentów jest zadowolonych z jakości kontaktu ze sprzedawcą. Następną kwestię stanowi spersonalizowany przekaz marketingowy, będący dla klienta sygnałem, że e-sklep zna jego potrzeby, wie jakie produkty go interesują i dostarcza mu, np. przez mailing czy reklamę wyświetlającą się na stronie, tylko takich ofert, jakie faktycznie go interesują.

Jednocześnie badania pokazują, że klienci „wielokanałowi” są najbardziej lojalni w porównaniu do konsumentów korzystających tylko z tradycyjnego kanału lub wyłącznie online – dodaje. Strategia wielokanałowości pozwala więc z jednej strony dotrzeć do nowych odbiorców różnymi kanałami sprzedaży, a z drugiej lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy obecnych klientów. Badania Internet Standard dotyczące polskiego rynku e-commerce wskazują, że sklepy działające tylko w jednym kanale, uzyskują ok. 5-10 proc. mniejsze zyski niż firmy korzystające z wielu kanałów sprzedaży.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski rynek e-handlu rośnie najszybciej w UE. Będzie wart 32 mld zł

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!