PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polski rynek e-handlu rośnie najszybciej w UE. Będzie wart 32 mld zł

Autor: dlahandlu.pl
22-07-2015 11:58
Polski rynek e-handlu rośnie najszybciej w UE. Będzie wart 32 mld zł
Fot. Fosforix/Flickr, licencja Creative Commons

Udział e-commerce w europejskim PKB podwoi się do 2016 r. i wyniesie 4,4 proc. Do 2020 roku osiągnie poziom blisko 7 proc. - wylicza serwis dlahandlu.pl Polski rynek e-handlu, choć wartościowo jeszcze nie największy, rośnie najszybciej w UE i w tym roku będzie wart 32 mld złotych.

Tylko 11 proc. nowych e-sklepów utrzymuje się na rynku dłużej niż 5 lat. Działania marketerów powinny dążyć do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia większej liczby użytkowników odwiedzających serwis. Dobrym przykładem są tutaj kampanie reklamowe wykorzystujące targetowanie grupy docelowej poprzez ekstrapolowanie danych dotyczących obecnych użytkowników e-sklepu.
– Z kolei odpowiednio skonstruowany CRM umożliwia podział klientów sklepów internetowego na grupy np. pod kątem wartości koszyka zakupowego, częstotliwości zakupów, zwrotów a nawet ulubionych marek – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Znajomość zachowań klientów pozwoli marketerom zoptymalizować kampanie marketingowe i odpowiednio konstruować przekazy reklamowe dostosowane do odpowiednich grup klientów – dodaje.

Badania Sana Consulting pokazały, że tylko 52 proc. ankietowanych konsumentów jest zadowolonych z jakości kontaktu ze sprzedawcą. Następną kwestię stanowi spersonalizowany przekaz marketingowy, będący dla klienta sygnałem, że e-sklep zna jego potrzeby, wie jakie produkty go interesują i dostarcza mu, np. przez mailing czy reklamę wyświetlającą się na stronie, tylko takich ofert, jakie faktycznie go interesują.

Jednocześnie badania pokazują, że klienci „wielokanałowi” są najbardziej lojalni w porównaniu do konsumentów korzystających tylko z tradycyjnego kanału lub wyłącznie online – dodaje. Strategia wielokanałowości pozwala więc z jednej strony dotrzeć do nowych odbiorców różnymi kanałami sprzedaży, a z drugiej lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy obecnych klientów. Badania Internet Standard dotyczące polskiego rynku e-commerce wskazują, że sklepy działające tylko w jednym kanale, uzyskują ok. 5-10 proc. mniejsze zyski niż firmy korzystające z wielu kanałów sprzedaży.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP