Polski rynek internetu jest wart 7 mld dolarów, a rynek internetowej reklamy prawie 1 mld dolarów - poinformował w poniedziałek prezes Google na region EMEA (ang. Europe, the Middle East and Africa) Nikesh Arora.
Zaznaczył, że w Polsce jest dużo firm, które jeszcze nie mają dostępu do sieci. "Dlatego uważam, że długoterminowe oczekiwania co do tego rynku są nawet wyższe niż względem innych rynków, które być może są bardziej nasycone (istnieje na nich większy dostęp do internetu - PAP)" - podkreślił.
Arora dodał, że na świecie dostęp do internetu ma 4,5 mld osób, co stanowi ok. 20 proc. populacji świata. Ta grupa wytwarza ok. 90 proc. światowego PKB - zaznaczył.
Podczas poniedziałkowej konferencji dot. innowacji i rozwoju internetu Arora powiedział też, że Google spodziewa się, iż w najbliższej dekadzie do 4,5 mld ludzi dołączy kolejny miliard osób, które będą podłączone do sieci za pomocą komputerów PC i telefonów komórkowych.
"Dzisiaj internet ma wpływ na reklamę, media, telewizję i wydawnictwa. (...) Firmy, które nie zaadaptują się do korzystania z internetu, będą wyeliminowane z rynku" - dodał.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polski rynek internetu wart 7 mld USD