XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polski start-up pracuje nad spersonalizowanymi reklamami w internecie

Polski start-up pracuje nad spersonalizowanymi reklamami w internecie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

System spersonalizowanych reklam internetowych oparty o sztuczną inteligencję i zjawisko Big Data opracowuje start-up DataLeezer. Narzędzie ma sprawić, że do użytkowników sieci będą trafiały potencjalnie przydatne reklamy, a nie niechciany spam.

Taki sposób dotarcia do klienta ma być skuteczniejszy dla reklamujących się firm i marek. Baza systemu jest już gotowa; pracuje jego wersja beta.

Jak powiedział PAP prezes DataLeezer Jakub Cyran, reklamy przekazywane za pomocą systemu mają być przydatne dla użytkowników i pomagać np. w znalezieniu bonusów w postaci rabatów, darmowych dostaw.

"Na przykład mamy kota i kupujemy mu jedzenie przez internet. System określi, kiedy powinniśmy dokupić pokarm, aby kot nie był głodny. Na 2-3 dni przed tym jak skończy się zakupiony zapas zobaczymy reklamę, po kliknięciu w którą otworzy się koszyk z dodanymi ostatnio produktami. Kilka sekund i zakupy zrobione. Nie trzeba było pamiętać, szukać" - wyjaśnił Cyran.

Powstający system opiera się o "ślady" jakie zostawiają w internecie użytkownicy komputerów, tabletów, smartfonów. "Tych danych jest ogromna ilość - mamy do czynienia z tzw. zjawiskiem Big Data, ale większość firm nie potrafi tego wykorzystać z pożytkiem dla siebie i swoich klientów" - wytłumaczył prezes.

Tworzona przez firmę sztuczna inteligencja ma analizować dziesiątki milionów zachowań internautów na godzinę. I na tej podstawie określać jakie są ich zainteresowania, pasje, podpowiadać określone oferty. Profile behawioralne internautów będą tworzone w oparciu o pliki cookies.

Z danych skorzystają domy mediowe, agencje reklamowe i interaktywne, porównywarki internetowe, wydawcy prasowi oraz działy marketingu przedsiębiorstw.

DataLeezerem zainteresował się działający w Złotnikach pod Poznaniem park technologiczny YouNick, który zainwestował w firmę 800 tys. zł z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka.

Odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe YouNick Adam Siwczyński podkreślił, iż park od kilku lat systematycznie wspiera innowacyjne przedsięwzięcia w sektorze IT.

"Nasze spółki zależne szybko zdobywają kolejnych klientów i nagrody branżowe. Wśród nich mamy firmy rewolucjonizujące działania marketingowe w Polsce i na świecie. 3R Studio Mobile wykorzystuje w promocji i edukacji rzeczywistość rozszerzoną, GoSell wprowadza komunikację galerii handlowych w XXI wiek, a Lab4motion - w innowacyjny sposób przetwarzając obrazy i video - optymalizuje procesy biznesowe polskich i zagranicznych przedsiębiorstw" - wymienił Siwczyński.

Pomysł na DataLeezer wywołały zmiany zachodzące na światowym rynku reklamowym. Firma zwraca uwagę, że w USA co druga reklama w sieci jest sprzedawana w oparciu o rozwiązania tzw. programmatic buying; w 2017 r. budżety takich kampanii mają wynosić w tym kraju 7 mld dolarów i stanowić łącznie 83 proc. rynku internetowej reklamy.

Firma przyznaje, że programmatic buying w Polsce jest nadal nowością. Liczy jednak na klientów i szacuje, że rynek ten będzie warty w kraju kilkaset mln zł. Część rozwiązań DataLeezer jest już wykorzystywana w firmie GO.PL, która należy do pomysłodawców systemu.

Pomysłodawcami spółki są: wykładowca Politechniki Białostockiej, specjalista od SEO, SEM Jakub Cyran; programista i matematyk Konrad Giżycki oraz twórca serwisów internetowych Marcin Olczykowski.

Dział IT DataLeezer został zlokalizowany w Bielsku-Białej, natomiast w Warszawie siedzibę ma zarząd, sprzedaż oraz business development. Obecnie w firmie pracuje ok. 10 osób; do końca roku zatrudnionych zostanie kolejnych kilkunastu pracowników. Założyciele spółki wierzą, że przygotowywana technologia zmieni sposób zakupu i sprzedaży reklam internetowych oraz ich odbiór przez konsumentów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski start-up pracuje nad spersonalizowanymi reklamami w internecie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!