Polskie firmy chcą sprzedać więcej laptopów

Polskie firmy chcą sprzedać więcej laptopów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Krajowi producenci komputerów zwiększą w tym roku podaż notebooków o kilkadziesiąt procent

W tym roku po raz pierwszy więcej nabywców znajdą w Polsce laptopy niż pecety. Polscy producenci i dystrybutorzy sprzętu komputerowego wyjdą naprzeciw tej tendencji i istotnie zwiększą produkcję notebooków - czytamy w "Parkiecie".

- Wzrost zamożności Polaków, szybki wzrost gospodarczy i tani dolar to tylko niektóre czynniki, które powodują, że NTT System odnotowuje od kilku miesięcy bardzo wyraźny wzrost popytu na produkty IT. Tendencja ta jest szczególnie widoczna, jeżeli chodzi o wytwarzane przez nas notebooki - mówi dziennikowi Tadeusz Kurek, prezes i jeden z głównych akcjonariuszy NTT System.

Szef warszawskiej firmy nie podaje wprost, ile laptopów wyprodukuje i sprzeda ona w tym roku. Zwraca jednak uwagę na 134-procentowy wzrost sprzedaży przenośnych komputerów w I kwartale tego roku (do 2,4 tys. sztuk) wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym (1 tys. sztuk).

NTT System chce w najbliższych trzech latach zwiększyć swój udział w polskim rynku notebooków do 10 proc. Pod koniec zeszłego roku, ze sprzedażą na poziomie 19,2 tys. notebooków, spółka miała ledwie 1,5 proc. udziałów w tym segmencie i zajmowała 11 pozycję wśród producentów laptopów (w pierwszej dziesiątce nie ma ani jednej polskiej firmy).

NTT System liczy na to, że będzie mógł zwiększyć sprzedaż laptopów w kolejnych latach także dzięki zamówieniom publicznym. Spółka chciałaby np. dostarczyć laptopy w ramach rządowego programu "Komputer dla ucznia", którego wartość ocenia się na 500 mln zł. Inicjatywa rządowa zakłada, że pierwsze notebooki trafią do szkół w 2009 roku.

Także Optimus, który w zeszłym roku wyprodukował znacznie mniej laptopów niż w roku 2006 (2,8 tys. wobec 8,9 tys. sztuk), chce w tym roku zwiększyć sprzedaż tego sprzętu o 60 proc. Planowany wzrost sprzedaży laptopów będzie w tym roku większy niż oczekiwany w segmencie komputerów stacjonarnych (tam wyniesie 30-40 proc.) - czytamy w "Parkiecie".

Więcej laptopów chcą wprowadzić na rynek dystrybutorzy i sieci sklepów specjalizujące się w oferowaniu komputerów. Action zamierza w tym roku sprzedać około 350 tys. komputerów przenośnych wobec 183 tys. sztuk w roku ubiegłym. Przejęta przez Komputronik sieć sklepów Karen Notebook planuje zwiększyć sprzedaż laptopów o 40 - 50 proc. (wobec 41 tys. w 2007 roku).


×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!