XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polskie marki na Facebooku żyją Euro

Polskie marki na Facebooku żyją Euro
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W pierwszej setce postów najbardziej angażujących użytkowników na profilach polskich marek w serwisie Facebook, aż 95 proc. dotyczy gry polskiej drużyny narodowej podczas Euro. Użytkownicy, mimo dużej liczby takich treści, wciąż reagują na nie bardzo chętnie.

Twórcy Sotrendera, narzędzia pomiaru efektywności marketingu w mediach społecznościowych, przeanalizowali wszystkie najlepsze wpisy Facebookowych profili polskich firm i marek od początku Euro do 14 czerwca. Wśród pierwszych 100, tylko pięć odnosi się do spraw niedotyczących mistrzostw Europy w piłce nożnej. Użytkownicy portalu, mimo tak dużego natężenia komunikatów związanych z piłką, bardzo chętnie komentują je i udostępniają znajomym.

W czołowej setce, zarówno wśród stron prowadzonych przez największe firmy, jak i serwisy internetowe, 95 proc. to komunikaty nawiązujące do gry polskiej drużyny. Mniejsze i większe marki wykorzystują motywy związane z mistrzostwami, niezależnie od tego, czy są sponsorami imprezy i czy w jakikolwiek sposób są związane z piłką nożną.

Najbardziej angażujące użytkowników posty pochodzą ze strony "Serce i Rozum", prowadzonej przez jednego z operatorów telekomunikacyjnych. Rekordowy post zawierający tekst: "Chłopaki! Dziś wszyscy jesteśmy z Wami!", został zamieszczony 8 czerwca. Polubiło go ponad 15,5 tys. użytkowników, skomentowało ponad 700, a udostępniło znajomym - 61 tys. ludzi. Najbardziej popularny wpis, niezwiązany z piłką nożną, dotyczył zatrzymania wokalistki Kory Jackowskiej. Otrzymał 8140 oznaczeń "lubię to" i 450 komentarzy a udostępniony został 1430 razy.

"Ważne jest to, że tysiące +lajków+ dobrze wpływa na Edge Rank, czyli Facebookowy mechanizm filtrujący treści i decydujący o tym, jakie treści w ogóle dotrą do użytkowników - mówi dr Jan Zając, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca Sotrendera. - Nawet po zakończeniu mistrzostw będziemy jeszcze wiele razy widzieli proszenie o lubienie czy komentowanie wpisów, zwane przez niektórych +żebraniem o lajki+. Jak na razie, wydaje się to skuteczne, przynajmniej w chwilach narodowych uniesień sportowych".

Pozostałe, najbardziej angażujące użytkowników wpisy, odnoszą się przede wszystkim do meczu Polska-Rosja, w szczególności obronionego przez Przemysława Tytonia rzutu karnego oraz bramki, strzelonej przez Jakuba Błaszczykowskiego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polskie marki na Facebooku żyją Euro

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!