PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie sieci komórkowe biją się o Wietnamczyków

Autor: The Wall Street Journal Polska
12-06-2008 06:03

Firmy komórkowe chcą dotrzeć do różnych grup etnicznych mieszkające w Polsce. Pierwsi na ich celowniku znaleźli się Wietnamczycy. Na początku czerwca jako pierwsza do wyścigu po azjatyckich klientów przystąpiła sieć Heyah należąca do Polskiej Telefonii Cyfrowej, która wystartowała z atrakcyjną promocją cenową. W jej efekcie minuta połączenia z Wietnamem spadła z 4 zł do 68 gr.

Na reakcję konkurencji nie trzeba było długo czekać. Wczoraj ofertę Heyah przebił Play, wprowadzając specjalną taryfę "słodko-kwaśno", w której minuta połączenia z wietnamskimi numerami stacjonarnymi i komórkowymi kosztuje zaledwie 40 groszy. Nie odstraszyło to Heyah, która błyskawicznie zareagowała na ruch konkurenta i już od dziś obniża swe stawki do poziomu Playa. Oznacza to, że cena minuty rozmowy w Heyah kosztuje 40 groszy, a SMS - 30 groszy - pisze "The Wall Street Journal Polska".
Skąd tak gwałtowna wojna cenowa? Operatorzy przyznają, że cena połączeń będzie decydującym czynnikiem w walce o klientów z grup etnicznych. "To głownie od ich wysokości zależeć będą decyzje cudzoziemców o wyborze poszczególnych ofert" - mówi Marcin Gruszka, rzecznik Playa.

Zdaje sobie z tego doskonale sprawę także Heyah, która chce pozostać operatorem pierwszego wyboru dla Wietnamczyków mieszkających w Polsce. "Dlatego będą mogli u nas liczyć na obsługę w swoim ojczystym języku" - mówi Agata Borowska, rzeczniczka Heyah. "W biurze obsługi zatrudniliśmy konsultantów znających ten język oraz przygotowaliśmy stronę internetową po wietnamsku" - dodaje. Podobne kroki podjął też Play, którego rzecznik przyznaje jednak, że przygotowanie ulotki w języku wietnamskim sprawiło jego firmie sporo kłopotu.

Do walki Heyah i Play o etnicznych klientów dołączy wkrótce kolejny gracz. Jest nim Mediatel, stacjonarny operator telekomunikacyjny działający głównie na rynku hurtowym, który planuje wprowadzić nowe komórkowe marki. Jedna z nich będzie oferować tanie połączenia z Wietnamem, druga z Ukrainą. "Za klika dni przedstawimy wszystkie szczegóły. Na pewno będziemy konkurencyjni cenowo" - mówi Edyta Żmudzin, rzeczniczka operatora.

Skąd to nagłe zainteresowanie operatorów grupami etnicznymi? Analitycy wskazują na kilka powodów. Po pierwsze rynek komórkowy w Polsce jest już nasycony - statystycznie na jednego Polaka przypada 1,09 kart SIM. Operatorzy szukają więc nowych nisz - jedną z nich są klienci etniczni. Po drugie stworzenie oferty dla nich jest stosunkowo łatwe.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

19 575 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

733 593 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP