PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pomysł to tylko początek innowacji

Autor: wnp.pl (AS)
21-04-2015 22:03
Pomysł to tylko początek innowacji
fot. Fotolia

Dla powodzenia innowacji ważne są nie tylko działania badawczo rozwojowe. Równie istotny jest proces wdrożenia produktu - to wniosek z debaty „Innowacje w praktyce. Czas na komercjalizację” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Wdrożenie innowacyjnego pomysłu to najbardziej kosztowna faza procesu – zgadzali się uczestnicy debaty na EKG. - Gdy pojawia się nowa idea, inicjatywa nowej innowacji to mam przed oczami koło, które przedstawia cykl życia produktu. Samo powstanie pomysłu, nawet najbardziej genialnego nie przesądza o jego sukcesie – stwierdził Jerzy Wiśniewski, dyrektor R&D Fujitsu w Polsce.
– Muszą nastąpić kolejne etapy – wdrożenie produkcji, dostarczenie na rynek odpowiednimi kanałami dystrybucyjnymi. Z tym wiąże się cała masa różnorakich problemów np. prawnych. Nowy produkt musi uzyskać najczęściej wiele zezwoleń, certyfikatów, trzeba brać pod uwagę ewentualne ograniczenia w eksporcie. I rzecz najważniejsza – taki produkt musi działać w ekosystemie, w którym się znalazł – wyjaśniał Wiśniewski. Dlatego w przypadku wielkich korporacji wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu rozpoczyna się od budowy działów wsparcia.

- Dopiero dystrybucja produktu gwarantuje sukces. Ktoś musi podjąć ryzyko i podjąć się promocji na masową skalę – zgadzał się Arkadiusz Świerczewski, dyrektor biura projektów innowacyjnych PKN Orlen i podawał przykłady z przeszłości. – Długopis kulkowy wszedł do masowej produkcji w latach 40. Ubiegłego wieku. I odniósł sukces, bo to rzeczywiście świetny wynalazek. Tyle, że został opatentowany w 1888 roku, a od tego czasu do masowej produkcji było jeszcze ponad trzysta podobnych patentów. Dopiero wdrożenie tego wynalazku na masowa skalę, przyniosło sukces mówił Świerczewski.

Stąd innowacyjne środowiska w Polsce z zadowoleniem przyjęły zmianę rozdziału unijnych środków, które mają trafiać do nauki za pośrednictwem przemysłu. - Bardziej niż kapitału potrzeba wiedzy tych, którzy wiedzą jak takie przedsięwzięcia się przeprowadza – mówił Leszek Grabarczyk, wicedyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dodał, że udział biznesu, chociaż początkowo zapewne symboliczny będzie pomagał weryfikować użyteczność pomysłów w biznesowej praktyce. Słuszność takiego podejścia potwierdzała prof. Romana Śliwa z Politechniki Rzeszowskiej. - Dla nas przemysł jest radą nadzorczą która dokładnie kontroluje nasze działania. Dlatego efekty naszych działań mogą być wykorzystane w praktyce a nie trafiają „na półkę” - stwierdziła.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 359 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP