PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ponad 20 mld dolarów na oprogramowanie CRM

Autor: wnp.pl (WGK)
16-05-2014 16:08

Rośnie rola zarządzania relacjami z klientami. Według analiz firmy Gartner światowy rynek oprogramowania CRM osiągnął w ubiegłym roku wartość 20,4 mld dolarów, notując wzrost o 13,7 proc.

Wydatki na CRM wyniosły w 2012 r. 18 mld dol., a rok później już 20,4 mld. 80 proc. sprzedaży dokonuje się w Europie i Stanach Zjednoczonych. W Polsce motorem napędowym są przede wszystkim firmy z sektora usług biznesowych.
- Programy CRM wykorzystują i analizują dane o preferencjach, wymaganiach odnośnie obsługi czy też indywidualnych zachowań klientów. Dzięki temu umożliwiają przedstawienie klientowi najbardziej dopasowanej i potrzebnej mu usługi czy produktu. Prawidłowo dobrany system CRM porządkuje oraz upraszcza procesy marketingowe i sprzedażowe firmy. Narzędzia te pozwalają bowiem na podział bazy klientów na różnorodne grupy i stworzenie zindywidualizowanych ofert trafiających w potrzeby konkretnych osób - tłumaczy Michał Grabarz, dyrektor ds. usług IT w Infosys BPO Europe.

A to z kolei przekłada się na wyniki spółek. CRM zyskuje szczególne znaczenia w energetyce, gdzie następuje zmiana zarządzania zasobami firm oraz relacjami z klientami.

– Zarządzanie doświadczeniami klientów firm energetycznych za pośrednictwem rozwiązań CRM może pomóc w uzyskaniu trwalej przewagi konkurencyjnej na rynku – tłumaczy Michał Krzycki, Head of CRM and Business Technology Consulting w Capgemini Polska. – Po początkowej koncentracji na konsolidacji systemów rozliczeniowych, firmy dostrzegają, że możliwość wystawienia klientowi jednej faktury za swoje usługi nie jest wystarczające do zapewnienia przewagi konkurencyjnej. W najbliższym czasie będziemy obserwowali rozwój rozwiązań kolaboracyjnych, czyli takich, które łączą ze sobą poszczególne obszary działalności przedsiębiorstw, takie jak np. marketing, serwisowanie czy administracja – dodaje.

Systemy CRM wraz z bardziej wyspecjalizowanymi rozwiązanymi mogą pomóc w osiąganiu celów przez działy sprzedaży. Jednak wciąż zarządzanie planami sprzedażowymi ogranicza się do arkuszy Excela. Do wyspecjalizowanych programów wspierających sprzedaż należą systemy ICM/SPM służące m.in. do precyzyjnego, szybkiego wyliczania wynagrodzeń pracowników. Jednak obecnie oprogramowanie zaprojektowane specjalnie do kontrolowania, modyfikacji planów prowizyjnych i ich sprawnej realizacji posiada tylko 5 proc. firm.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP