XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Ponad 3,6 mld USD będzie wart polski rynek płatnej telewizji za 5 lat

Ponad 3,6 mld USD będzie wart polski rynek płatnej telewizji za 5 lat
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ciągu 6 lat przychody z płatnej telewizji w Europie Środkowej i Wschodniej podwoją się. W Polsce wzrost wyniesie 101 proc. i w 2013 r. wartość tego rynku przekroczy 3,6 mld USD.

Najbliższe 6 lat na rynku płatnej telewizji w krajach Europy Wschodniej to okres wzrostów - twierdzi firma badawcza Informa Telecoms & Media. Z jej wyliczeń wynika, że przychody branży w 2007 r. wyniosły 5,64 mld USD, a w 2013 r. zwiększą się do 11,99 mld USD. Informa podkreśla, że jeśli dodane zostaną do tego oczekiwane przychody z reklamy, wartość rynku wzrośnie do 23 mld USD - czytamy w "Gazecie Prawnej".

Polska jest i będzie największym rynkiem w regionie. Przychody z płatnej telewizji w 2007 r. Informa oszacowała na 1,8 mld USD, a przychody w 2013 r. prognozuje na 3,61 mld USD.

- Kraje Europy Środkowej i Wschodniej są dziś atrakcyjnymi rynkami dla dostawców takich usług. Spodziewamy się, że w najbliższych latach dojdzie do fali fuzji i przejęć na tym rynku - ocenia Adam Thomas, szef analityków sektora mediów w Informa.

W Polsce w konsolidacji rynku telewizji kablowych aktywnie uczestniczą notowane na giełdzie Multimedia. Kupującym jest też Vectra, która w 2007 r. przejęła 6 mniejszych sieci, a w tym roku planuje 7 przejęć.

Informa spodziewa się też, że w regionie szybko będzie rosła liczba domów mających dostęp do telewizji cyfrowej. Pod koniec 2007 r. cyfrowa telewizja dostępna była w 21,6 mln mieszkań w regionie, a w 2013 r. będzie dostępna w niemal 70,1 mln mieszkań. Według Informy w Polsce cyfrowa telewizja była dobierana w prawie 4 mln mieszkań, a w 2013 r. będzie odbierana w 11,9 mln mieszkań. Oczekiwany szybki wzrost to m.in. efekt zapowiedzi uruchomienia szybciej niż wcześniej planowano naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T).

Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej pod koniec marca telewizje kablowe miały ok. 260 tys. klientów telewizji cyfrowej. Od maja sygnał telewizji cyfrowej udostępnia największa polska sieć telewizji kablowej - UPC Polska. Największymi nadawcami cyfrowego sygnału są telewizje satelitarne. Tu liderem jest Cyfrowy Polsat, który w końcu marca miał 2,19 mln klientów, czyli niemal dwa razy więcej niż Cyfra+.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ponad 3,6 mld USD będzie wart polski rynek płatnej telewizji za 5 lat

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!