PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Porażka pierwowzoru "Nasza-klasa.pl"

Autor: Gazeta Wyborcza
17-12-2007 07:08
Porażka pierwowzoru "Nasza-klasa.pl"

Podczas gdy Nasza-klasa.pl święci triumfy, jej amerykański pierwowzór - serwis Classmates.com - poniósł spektakularną porażkę. Giełdowe plany firmy zawaliły się z powodu braku zainteresowania inwestorów jej akcjami.

To ironia losu. Wrocławski serwis Nasza-klasa.pl, przebój ostatnich miesięcy w polskim internecie, jest tak przytłoczony popularnością, że swoim trzem milionom zarejestrowanych użytkowników demonstruje głównie komunikat o przeciążonych serwerach i słynny już obrazek gąbki w kartonie. Tymczasem amerykański Classmates.com - z którego twórcy Nasza-klasa.pl skopiowali swój pomysł - ma coraz bardziej pod górę - informuje "Gazeta Wyborcza".
Firma United Online, do której należy spółka Classmates Media (prowadząca Classmates.com) musiała przyznać się do fiaska publicznej oferty sprzedaży akcji.

Rozpoczęta w sierpniu oferta publiczna miała wprowadzić Classmates Media na giełdę i przynieść spółce 125 mln dolarów, potrzebnych by zyskać nowy impet w biznesie. Popyt na akcje był jednak zbyt mały. Plan upadł, a na nieudanej operacji firma dodatkowo straciła 5 mln dol.

Classmates.com, którego United Online kupiła za 100 mln dol. w 2004 r., to weteran nie tylko branży serwisów społecznościowych, ale rynku internetowego w ogóle. Serwis powstał już w 1995 r. jako miejsce w internecie służące do znajdowania swych znajomych z dawnych szkolnych lat.

Czyni go to jednym z protoplastów nurtu sieciowych społeczności, które należą do filarów popularnego od około dwóch lat hasła Web 2.0. Dziś serwis ma 50 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego trzy miliony to posiadacze kont płatnych. Oprócz głównego serwisu w USA spółka prowadzi podobne witryny gromadzące znajomych ze szkolnych czasów w Niemczech i Szwecji (StayFriends) oraz Francji (Trombi). W pierwszej połowie roku Classmates osiągnął przychody rzędu 90 mln dol. i (po raz pierwszy) zanotował symboliczny zysk. Połowa przychodów firmy pochodzi z abonamentu, połowa z reklamy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

26 382 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

724 051 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP