PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Potentaci internetu ukarani za promocję e-hazardu

Autor: Gazeta Wyborcza
20-12-2007 20:08

Microsoft, Google i Yahoo zapłacą 31,5 mln dol. za czerpanie korzyści z reklamowania internetowego hazardu. Tak przewiduje ugoda, którą firmy zawarły z amerykańskimi organami ścigania.

Prokuratura oskarżyła trzy najpotężniejsze koncerny światowego rynku internetowego o to, że przez dziesięć lat (od 1997 do 2007 r.) reklamowały na kontrolowanych przez siebie witrynach zakłady bukmacherskie i hazard internetowy. Mimo że amerykańscy internauci dostarczają bardzo dużą część przychodów światowej branży e-hazardowej, to rozrywki te są w USA nielegalne. Obsługujące amerykański rynek wirtualne kasyna i firmy bukmacherskie (niekiedy są to potężne spółki notowane na giełdach) lokują się więc za granicą - najczęściej w Europie i rozmaitych rajach podatkowych, wykorzystując globalne możliwości internetu - informuje "Gazeta Wyborcza".
Taka sytuacja była względnie tolerowana w USA do ubiegłego roku, kiedy to władze postanowiły ostrzej tępić e-kasyna. Bankom i wydawcom kart kredytowych zakazano przelewów na konta firm hazardowych (czyli w praktyce bardzo utrudniono graczom obstawianie), a kilku menedżerów tych firm aresztowano i oskarżano, gdy tylko pojawili się na terytorium USA. Restrykcje te miały fatalne skutki finansowe dla wielu europejskich spółek e-hazardowych, co spowodowało nawet interwencję Komisji Europejskiej.

Częścią antyhazardowej kampanii stała się też walka z reklamami internetowych kasyn i bukmacherów - stąd właśnie uderzenie w Yahoo, Microsoft i Google. Koncerny nie przyznawały się do winy, ale zdecydowały się na ugodę. W ramach ogłoszonego w środę porozumienia zapłacą amerykańskim władzom w sumie 31,5 mln dol. (najłagodniej potraktowano Google - tylko 3 mln dol.), z czego część ma zostać przeznaczona na społeczne akcje informacyjne uświadamiające, że internetowy hazard jest nielegalny - czytamy w "GW".

Internetowy hazard jest formalnie nielegalny także w Polsce (ściślej - prawo nie przewiduje możliwości uzyskania zezwolenia na przyjmowanie zakładów inaczej niż w tradycyjny sposób). Nie wolno go również reklamować.

W praktyce bez przeszkód działa u nas co najmniej kilkanaście zagranicznych polskojęzycznych witryn hazardowych. Promują się one intensywnie zarówno w świecie rzeczywistym (np. na billboardach, stadionach czy koszulkach sportowców), jak i na największych witrynach internetowych, a swego wizerunku do reklam użyczają im m.in. popularni sportowcy czy dziennikarze - wyjaśnia dziennik.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

16 377 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

728 669 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP