PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Potrzebne cyfrowe przyspieszenie

Autor: wnp.pl (AS)
10-07-2015 14:09
Potrzebne cyfrowe przyspieszenie
fot. Fotolia

W Europie przyspiesza dyskusja na temat rewolucji cyfrowej, warto żebyśmy i w Polsce taką dyskusję zainicjowali - twierdzi Michał Boni, europarlamentarzysta, były minister administracji i cyfryzacji. Jednym z miejsc takiej debaty ma być powstały właśnie ThinkTankCyfrowy.PL.

ThinkTankCyfrowy.PL tworzą dziś Microsoft, Facebook, Poczta Polska, UPC oraz start-up Dirlango. - TTCPL ma być miejscem szerokiej debaty na temat cyfryzacji, to ma być platforma wymiany myśli, , dzielenia się doświadczeniami i dobrymi praktykami - mówiła Patrycja Gołos, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej w UPC. - To otwarta platforma, mogą do niej przystąpić wszyscy zainteresowani - podkreślała.
Jakub Turowski z Facebooka wyjaśniał, że nowa inicjatywa ma wspierać rozwój innowacyjnych rozwiązań cyfrowych we wszystkich branżach polskiej gospodarki, czyniąc je bardziej efektywne i przykładając się tym samym do wspierania polskiego PKB. Stąd wśród założycieli znalazły się spółki o dość zróżnicowanym profilu. - Bardzo ważne jest również edukacja cyfrowa. Dotychczas wiele mówiono o edukacji cyfrowej obywateli, zbyt mało zaś o edukacji biznesu - mówił Jakub Turowski. Efekt? Wiele małych i średnich firm, zresztą nie tylko w Polsce, nie wykorzystuje szansy jaką stwarzają technologie cyfrowe.

Po co taka inicjatywa? - Dlatego, że rewolucja cyfrowa to nie jest pojedynczy wynalazek, ona wpływa na wszystkie dziedziny życia - przekonywał Michał Boni, dodając że pozostanie Polski na uboczu tej rewolucji przekreśli nasze szanse na szybki rozwój. Rewolucja cyfrowa oznacza funkcjonowanie gospodarki w zupełnie nowy sposób - m.in. umożliwia indywidualizację produktów na niespotykaną dotychczas w historii skalę.

Michał Boni zwracał uwagę na to nadchodzące wyzwania - np. trwają obecnie prace koncepcyjne nad samochodem bez kierowcy, to z jednej strony wyzwanie dla polskiego przemysłu, który jest zagłębiem podzespołów dla europejskiej branży motoryzacyjnej, z drugiej też wyzwanie dla producentów i innych sektorów - skoro taki samochód ma się komunikować ze światem zewnętrznym (infrastrukturą drogową) i innymi autami, to trzeba się zastanowić nad standardami tej komunikacji.

Dla niektórych firm przestawienie się z filozofii analogowej na cyfrową jest po prostu koniecznością ze względu na zmieniający się pod wpływem tych technologii rynek. Przykładem jest Poczta Polska. - Co roku mamy o 10 proc. mniej listów. A to oznacza określone konsekwencje finansowe. Dla każdego przedsiębiorcy spadek 10 proc. przychodów z jednego z podstawowych działów działalności jest problemem - mówił Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej. Dodawał jednak, że z perspektywy swojej firmy obserwuje imponujący rozwój rynku e-commerce. - Tu notujemy co najmniej kilkunastoprocentowe wzrosty - stwierdził. Rynek e-commerce może być zresztą jedną z lokomotyw cyfryzacji w Polsce, tym bardziej, że ma wciąż spory potencjał rozwojowy. Obecnie stanowi 3-5 proc. ogółu handlu. W Wielkiej Brytanii jest to 15 proc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP